Receptionist Stenö camping Söderhamns kommun

Receptionist Stenö camping Söderhamns kommun

Arbetsbeskrivning

Stenö camping

Gillar du att möta nya människor och är en fena på att leverera god service? Då är du kanske vår nästa receptionist till Stenö camping?

Dina arbetsuppgifter
Stenö havsbad och camping är utöver en plats för gäster från Sverige och övriga Europa en viktig rekreationsplats för många kommuninnevånare. Campingen inrymmer ca 200 platser, 14 uthyrningsstugor, 3 servicehus, reception, butik, äventyrsgolf, aktivitetspunkt mm. Havsbadet består av en stor sandstrand, bad -och båtbryggor, volleybollplan och grillplatser. Inom området finns även en food truck som drivs av en extern krögare.

Som receptionist på Stenö camping kommer du att möta gäster, hantera bokningar samt ansvara för kassahanteringen. I dina arbetsuppgifter ingår även utbildning av sommarpersonal, inköp till butik och ekonomirapportering. Övriga arbetsuppgifter är städ av servicehus och stugor, tvätt och allmän skötsel av området. Det är viktigt att du har bra hand med barn och unga då stor del av våra aktiviteter på campingen riktar sig mot den målgruppen. Under sommarsäsongen består den dagliga driften av att sköta campingen och mottagande av gäster. Under vinterhalvåret när besökarna är färre sker underhåll och uppdateringar av information, system osv. Arbetet är mycket varierande och du bör vara praktiskt lagd.

Din profil
Som receptionist behöver du vara stabil och självgående samtidigt som du är flexibel och snabbt kan ställa om utifrån ändrade behov och förutsättningar. Du klarar av att behålla lugnet, är tillmötesgående i ditt bemötande, behåller en hög servicenivå även när arbetstempot är högt, vilket det bitvis är i rollen som receptionist. För oss är en god samarbetsförmåga än förutsättning då vi inom enheten hjälper varandra för att ge våra kunder den bästa servicen.

Vi söker dig som lägst har slutförd gymnasieutbildning, gärna med inriktning inom hotell och turism eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi vill att du har tidigare erfarenhet av arbete inom besöksnäringen. Har du erfarenhet av kassahantering och bokningssystem är det meriterande. Vi vill att du har grundläggande ekonomiska kunskaper.

Som receptionist har du mycket kontakt med våra gäster, därför är det viktigt att du har lätt för att kommunicera och att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som i skrift. Har du fler språkkunskaper är det meriterande. Det är en fördel om du har en god kännedom om det lokala utbudet. Du har B- körkort.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Anställningen är en visstidsanställning på 12 månader med eventuell möjlighet till förlängning. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Var med och skapa ett framgångsrikt Söderhamn. I sektor samhällsservice samlas de verksamheter och kompetenser som tillsammans har störst påverkan på att aktivt verka för en hållbar samhällsutveckling, utgöra kommunens tekniska kompetens samt utveckla goda livsmiljöer. Intern service, medborgarservice samt operativ samhällsbyggnad är de verksamhetsområden som finns inom sektorn. Här arbetar drygt 800 medarbetare med exempelvis kostverksamhet, lokalvård, bemanning, bilpool, sport- och fritid, kundtjänst, myndighetsutövning, detaljplan och projektkontor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söderhamns kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2022
  • Ansök senast: 17 april 2022

Liknande jobb


Helgextra kvällsreceptionist

Helgextra kvällsreceptionist

13 augusti 2024

Hotellreceptionist 2-4 nätter/vecka

Hotellreceptionist 2-4 nätter/vecka

13 augusti 2024

Värd/ Värdinna/receptionist

Värd/ Värdinna/receptionist

12 augusti 2024

12 augusti 2024