OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu positiva och engagerade Receptionister till flera uppdrag i Stockholm!
Som Receptionist blir du vår kunds ansikte utåt. Du kommer att bli den första och sista intrycket av ett besök och det är viktigt att du skapar ett professionellt mottagande så att alla besökarna känner sig sedda och värmt välkomna.
Dina arbetsuppgifter
Som receptionist arbetar du med många och varierande arbetsuppgifter. De kommer bland annat att bestå av:
• Välkomna, informera och vägleda besökare i receptionen,
• Säkerställa att endast behöriga personer passerar skalskyddet,
• Hjälpa med ankomst- och avreseassistans (parkering, taxibeställning, vägbeskrivning, hotell och restaurangbokningar)
• Hantera växel och telefoni
• Ta emot, sortera och handlägga post, gods, epost och bud
• Övriga administrativa arbetsuppgifter
• Hantera övrigt förekommande ärenden
Vi söker dig som tycker det är kul med ett omväxlande arbete och inte är prestigefull vad gäller att ta tag i andra arbetsuppgifter.
Kvalifikationer/krav
Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande.
Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar Sodexos vilja att leverera service i världsklass samt delar våra värderingar ärlighet, entreprenörskap, ansvar och kvalitet. Det innebär att du ska ha en hög servicenivå, god överblick över ditt serviceområde och kunna komma med förslag till förbättringar hos kunden. Vi ser att du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och att du kommer med goda referenser. Du behärskar svenska mycket väl, både i tal och skrift och du kan hantera engelska. Vi ser också att du har goda organisatoriska egenskaper och att du gillar att jobba med rutiner och processer. Du måste kunna vara självgående och fatta egna beslut.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder en varierande och spännande roll där ditt arbete kommer vara viktigt i Sodexos framgång på kontraktet och i att hjälpa vår kund att nå sina mål inom Facility Management.
Sodexo har stort fokus på karriärutveckling genom regelbundna utvecklingssamtal och utvecklingsplan som följs upp. På sikt kan det finnas utvecklingsmöjligheter till större ansvar och andra positioner internt.
Anställningsform och arbetstider:
Anställningarna är tillsvidare med inledande provanställning, på heltid.
Har du frågor kontakta raija.kleiner@sodexo.com
Din ansökan vill vi ha snarast, dock senast den 2020-03-15. Intervjuer kommer ske löpande och anställning kan därför komma att ske före sista ansökningsdatum.
Ansökan kan endast göras via vår hemsida
Sodexo grundades av fransmannen Pierre Bellon år 1966. Med hjälp av några tusen franska francs på fickan och stor entreprenörsanda startade han ett litet företag som levererade mat till företag i hans hemstad Marseille. Idag är Sodexo en av världens största arbetsgivare med verksamheter i 67 länder. Vi är världsledande inom Quality of Life Services vilket betyder att vi varje dag arbetar med målet att bidra till människors livskvalitet.
Genom över 100 olika tjänster effektiviserar och säkerställer vi att olika servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser, t ex: lokalvård, arbetsplats-, måltidstjänster. Vi driver även hjälpmedels- och konferensverksamhet.
Vårt brinnande engagemang för hållbarhet, att utveckla våra medarbetare och främja mångfald är vida känt runt om i världen och har resulterat i en mängd prestigefyllda utmärkelser. I Norden omsätter vi 633 miljoner euors och sysselsätter 10 000 medarbetare. Det gör oss till ett av Nordens ledande Service Managementföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper
LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,