Receptionist -tidsbegränsad anställning

Arbetsbeskrivning

Om jobbet

Skatte- och avgiftsavdelningen tar in skatter och avgifter. Vi besvarar frågor från allmänheten och handlägger ärenden om bland annat ägarförhållanden, fordonsskatt och trängselskatt. Vi arbetar också med ursprungskontroll vid import av fordon. Arbetsuppgifterna innebär mycket kontakter med människor både inom och utanför Transportstyrelsens organisation. 

Du kommer att


• arbeta som växeltelefonist och med receptionsarbete
• ha andra förekommande arbetsuppgifter 

 Om du ska trivas hos oss…

...behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänka långsiktigt. Eftersom du är vårt ansikte utåt ska du kunna representera vår verksamhet på ett bra sätt. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för våra olikheter.

 Du måste ha


• goda kunskaper i användandet av administrativa it-system
• god förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska
• tidigare arbetat som växeltelefonist.

Det är meriterande om du


• tidigare arbetat hos oss på Transportstyrelsen som receptionist.
• tidigare har arbetat i växelsystemet Trio.

 Vi vill att du


• som person ska vara noggrann och pålitlig
• ska vara positiv och lätt att samarbeta med
• har intresse och förståelse för myndighetsuppdraget
• har förmåga att bemöta andra på ett professionellt och trevligt sätt. 

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. 

Vill du veta mer?

Anställningen är en tidsbegränsad anställning, under perioden november – december med möjlighet till förlängning.

Placering i Örebro. 

Du är välkommen att kontakta            

Sektionschef Sophie Nystedt på 010 – 495 64 51, eller via e-post sophie.nystedt@transportstyrelsen.se

 Ställföreträdande sektionschef Tommy Eriksson på 010-49 56 8 42 eller via e-post tommy.eriksson@transportstyrelsen.se 

Saco, Fredric Skargren och ST, Anna Malmborg, nås via vår växel på 0771-503 503. 

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. 

Välkommen med din ansökan

Vi behöver din ansökan senast den 25 september 2016 märkt med referensnummer TSG 2016-2627. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör urvalet med hjälp av frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.

 

 


Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 1 870.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 14 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen


Kort om skatte- och avgiftsavdelningen:

Skatte- och avgiftsavdelningen tar in skatter och avgifter. Vi besvarar frågor från allmänheten och handlägger ärenden om bland annat ägarförhållanden, fordonsskatt och trängselskatt. Vi arbetar också med ursprungskontroll vid import av fordon. Vi finns i Arjeplog, Borlänge, Visby och Örebro och har 300 medarbetare.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transportstyrelsen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 13 september 2016

Besöksadress

701 88 Örebro
None

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024