OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en vardagshjälte? Vi kan erbjuda dig ett roligt och stimulerande arbete där du får vara med och ge service till medborgarna och bidra till den administrativa enheten inom den nya Socialförvaltningen.
Om tjänsten
Välkommen till oss på Administrativa enheten inom område Individ- och familjeomsorg!
Som receptionist hos oss kommer du att ansvara för att receptionen är bemannad så att våra besökare får det stöd och hjälp dem behöver. Du ger även ett övergripande stöd gällande administration, lokaler, arkivhantering och posthantering m.m. Vid din sida har du 10 kollegor med olika typer av administrativa arbetsuppgifter och i den här rollen kommer du ha beröringspunkter med många av dem vilket leder till ett varierat och roligt arbete.
Exempel på arbetsuppgifter:
• receptionsarbete och posthantering
• bokning av bilar och lokaler
• arkivhantering, beställningar, fakturahantering, larmhantering
• samordna kontakter med interna och externa intressenter och
samarbetspartners
• arbeta och dokumentera i verksamhetssystemen
• känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner
• medverka i andra arbetsuppgifter inom enhetens verksamhetsområde
Om arbetsplatsen
Socialförvaltningens huvuduppdrag är att stödja Örebroarna i deras vardag. Administrativa enheten ingår i Socialförvaltningens område Individ- och familjeomsorg och är en servicefunktion som tillhandahåller Socialnämndens verksamheter med kunskap, administrativt stöd, fakturahantering m.m.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Kvalifikationer
Som receptionist är du serviceinriktad och lösningsfokuserad. Ditt arbetssätt präglas av ordningssinne, noggrannhet och ansvarstagande. För att trivas i rollen har du lätt att både arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra. Som person är du trygg och stabil samt har en förmåga att fokusera på rätt saker i stressituationer. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med klienter och kollegor samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. God datorvana krävs för arbetet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• adekvat gymnasieutbildning eller YH-utbildning inom för tjänsten relevant område, så som administration, alternativt annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet av receptionsarbete
• erfarenhet av arkivhantering
Meriterande:
• erfarenhet av socialt arbete och att möta målgruppen
• erfarenhet av arbete inom socialtjänst
• erfarenhet av Örebro kommuns verksamhetssystem ex. Procapita, Raindance, Visma, W3D3, Teams
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 4 juni.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67