OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en receptionst till Ambeakoncernens huvudkontor i Solna.
Ambea är ett av Nordens ledande omsorgsföretag med cirka 31 000 medarbetare. På våra cirka 950 enheter runt om i Skandinavien arbetar vi med att skapa ett bra liv för varje omsorgstagare. Verksamheten grundlades för mer än 100 år sedan och Ambea är sedan 2017 noterat på Nasdaq Stockholm. I Ambeakoncernen erbjuder vi tjänster inom äldreomsorg (Vardaga), funktionsnedsättning och stöd vid psykosocial problematik (Nytida), vårdbemanning (Klara) samt utbildningar (Lära). Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Hos oss kan du utvecklas samtidigt som du gör skillnad för andra. Läs gärna mer här (https://jobb.ambea.se/).
Om jobbet
Ambeas kontor i Solna utvecklas ständigt med nya arbetssätt tillsammans med de förutsättningar vi står inför idag. Till vår kontorsservice behöver vi en receptionist som vill medverka till att utveckla kontorets drift och service tillsammans med kontorschefen Katarina. Ambea har vuxit med 10 % det senaste året och vi är inne i en fortsatt stark tillväxttakt, där digitalisering står i högt fokus. Nya arbetssätt med distansarbete som växlas med arbete på kontoret skapas nya förutsättningar för hur vi arbetar med kontorets drift och service. Vi ser nyfiket och engagerat på hur kontoret utvecklas och hur kontorsservice fortsätter att vara en flexibel och kreativ servicefunktion som stöttar våra ca 200 kollegor på kontoret i vardagen och planering framåt.
Om rollen
Som receptionist är du vårt självklara ansikte utåt. Du är den som med värme välkomnar våra kollegor till jobbet varje morgon, du är den som med ett leende får våra besökare att känna sig välkomna och hänvisar dem vidare till rätt person eller rätt möte. Du svarar med samma självklarhet i vår växel samtidigt som lånebrickan till kollegan lämnas ut eller gästen skriver in sig. Du kommer också att ansvara för att allt fungerar som det ska i den dagliga driften av kontoret, såsom posthantering, inköp, leverantörskontakter och motsvarande.
Tillsammans med kollegorna på Kontorsservice, kommer vi gemensamt driva utveckling kopplat till kontorets drift och våra personalfrämjande aktiviteter. Utöver det löpande arbetet deltar du i projekt som relateras till verksamheten, samt till processförbättrande arbeten och aktiviteter. Vi har ett engagemang som sträcker sig ut i våra verksamheter så en del av arbetet innebär handledning av praktikanter som kan förekomma i kontorsservice.
Avdelningen
Som Receptionist blir du en av kontorsservice tre medarbetare. Vi ingår som en del av avdelningarna för Lön, HR och medarbetarutveckling. Vi arbetar i nära samarbete med varandra och stöttar varandra i våra arbetsuppgifter när det behövs.
Som medarbetare på Kontorsservice på huvudkontoret för ett Skandinaviens ledande omsorgsbolag kommer du få möjlighet att arbeta med ständigt förbättringsarbete i en genuin och dynamisk organisation. Du kommer få vara med och utvecklas och samtidigt göra skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Ambea är en organisation under tillväxt, vilket märks i vår vardag. Idag ansvarar kontorsservice för reception, konferenslokaler, kontorsflyttar samt kontorsevenemang. Våra besökare är till stor del kollegor från våra verksamheter som går utbildningar i Läras utbildningslokaler, men även besök av kunder, anhöriga och andra externa parter. Kontoret har två våningsplan med ca 200 arbetsplatser, flera mötesrum och ett stort kök där vi ansvarar för pentryn och våra kaffemaskiner. Vi hanterar inkommande och utgående post, lägger beställningar, har dialog med leverantörer och hanterar en variation av ärenden i vårt ärendehanteringssystem.
Vad vi söker
Vi söker dig som är nyfiken på utveckling, är riktigt bra på service och drivs av att se resultat i det du gör. Vi tänker att du har med dig erfarenhet från tidigare arbete med social omsorg och förstår varför alla Ambeas funktioner är viktiga. Med dig har du intresset för människor med omtanke i det du gör och för de människor du möter. Du förstår vikten av hållbara rutiner och intresset för att förändra dem efter det behov som uppstår löpande i en föränderlig organisation.
Då rollen innefattar kommunikation med många aktörer både internt i organisationen och externt med myndigheter, är krav för tjänsten flytande svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har någon erfarenhet av administration och kundservice, men allra viktigast är ett ordningssinne tillsammans med förmågan att navigera med lätthet i olika system och snabbt kan ta till dig information både muntligt och skriftligt.
Om oss
Vi är granne med Mall of Scandinavia och vårt moderna kontor har stora utbildningslokaler, fina mötesplatser, en ljusgård samt utsikt över Råstasjön med möjlighet till fina lunchpromenader. Självklart har vi kollektivavtal med tjänstepension och tillhörande försäkringar och vi har friskvårdsbidrag och andra förmåner kopplade till Benify.
Ambea är ett av Nordens ledande omsorgsföretag med cirka 26 000 medarbetare. På våra cirka 900 enheter runt om i Skandinavien arbetar vi med att skapa ett bra liv för varje omsorgstagare. Verksamheten grundlades för mer än 100 år sedan och Ambea är sedan 2017 noterat på Nasdaq Stockholm. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Hos oss kan du utvecklas samtidigt som du gör skillnad för andra. Läs gärna mer här.
Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträdesdag: enligt överenskommelse
För mer information kontakta kontorschef: Katarina Hammarlund, katarina.hammarlund@ambea.se
Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, vision@ambea.se
Ansökan
Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ola Narverud Björéus
0733775898
Pernille Ramirez
+46 73 310 04 81