Receptionist till Andersberg Din hälsocentral

Receptionist till Andersberg Din hälsocentral

Arbetsbeskrivning

Hälso- och sjukvården har cirka 6500 medarbetare inom 26 verksamhetsområden som sträcker sig genom hela länet. Tillsammans arbetar vi för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet genom att tillhandahålla god och nära vård. Vi arbetar tillsammans utifrån patientperspektivet med målbilden – Vårt gemensamma ansvar för vår gemensamma patient – så att alla vi möter ska känna sig trygga och få vård med hög kvalitet.

Primärvård har cirka 1000 medarbetare inom sex verksamhetsområden. Våra 27h hälsocentraler är basen i hälso- och sjukvården.
Till divisionen hör även sjukvårdsrådgivningen, familjeläkarjourer, ungdomsmottagningar, mödravårdscentraler, asyl- och migranthälsa, beroendevård och hudmottagning.
Våra patientlöften alltid, nära, trygg är stommen i vår verksamhet.

Vid Andersberg Din hälsocentral bedriver vi sedvanlig primärvård med distriktssköterskemottagning, läkarmottagning, BVC, psykosocialt team, arbetsterapi, sjukgymnastik och hembesök.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna som receptionist består huvudsakligen av att ta emot våra patienter och visa dem till rätta. Du arbetar också med tillhörande administrativa uppgifter, som registrering, systemkontroller, scanning, PMO, Agresso, befolkningsregistret, frikortsregistrering, TeleQ, reservnummersystemet, boka tolk, fakturahantering, posthantering och remissbevakning med mera

KVALIFIKATIONER
• Vi söker dig som är serviceinriktad, positiv och har ett gott bemötande.
• Du ska vilja vara en del i verksamheten samtidigt som du är van vid självständigt arbete, klarar en stressig situation och kunna hålla många bollar i luften. I ditt arbete är du flexibel, tar stort ansvar och har lätt att samarbeta med andra och vill arbeta i team.
• Tidigare erfarenhet av systemen PMO, Agresso, reservnummersystemet, frikortsregistret och TeleQ, samt att ha jobbat i reception på hälsocentral är ett krav.
• Du ska även ha tidigare erfarenhet i posthantering, tolkbokning, scanning, remissbevakning, registrering av frikort och registrering av reservnummer.
• Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

ÖVRIGT
Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.

Vi erbjuder hög kvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling som tillsammans ökar attraktionskraften för vår region.

Vi ger människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.

Med cirka 7 600 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Sammanfattning

Liknande jobb


Office Manager till Norvestor

Office Manager till Norvestor

20 december 2024