Receptionist till Arrivas huvudkontor

Arbetsbeskrivning

I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka
Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik – Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt.
Hoppas att du vill vara med på vår resa.




Vi söker dig som har en genuin känsla för service med en förmåga att se vad som krävs i stunden såväl som framåt. I ditt dagliga arbete möter du våra gäster och medarbetare, vi tror därför att du älskar att möta olika människor och hjälpa dem att känna sig välkomna. På så sätt bidrar du till vårt Employer Brand, både externt och internt.

Arbetsuppgifter
I rollen ansvarar du för reception och ser till att det är en god trivsel och ordning i våra lokaler, konferensrum och pentry. I detta ingår även kontakt med externa leverantörer, ekonomihantering, administration samt koordinering av uppgifter som underlättar för våra medarbetare. En del enklare kontorsservice kan tillkomma. Tjänsten innebär med andra ord varierande arbetsuppgifter högt som lågt, förhoppningsvis är du därför en person som vill ta helhetsansvar och inte är rädd för att ta kontakt med andra eller att hugga i om det skulle behövas. Du ansvarar själv över receptionen och allt som hör därtill.

Arbetstiden är förlagd måndag- fredag mellan kl. 07.30-16.00 då receptionen är öppen. Vi är ca 100 medarbetare som har vår arbetsplats på kontoret i Sickla men endast ett få tal är på plats under pandemin. Ditt jobb är dock lika viktigt då det ställer högre krav på att skapa kontakt, dela information och hantera försändelser.

Bakgrund
Vi ser gärna att du har gymnasiekompetens, datavana samt goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Du har erfarenhet av serviceyrket och det är meriterande om du arbetat i en reception. Du har en förmåga att identifiera behov och att lösa dem självständigt med en känsla för detaljer. Som person är du positiv, öppen, social, orädd och stresstålig. Service och omtanke samt ordning och reda är naturligt för dig.

Vi erbjuder dig ett varierande arbete med möjlighet att utforma rollen. Du kommer få trevliga och sociala kollegor, på en arbetsplats med ett händelserikt tempo.  

Ansökningsprocess
Då vår urvalsprocess sker löpande ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt dock senast den 2021-05-26.
Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker via länken nedan Har du frågor om tjänsten kontakta VD assistent: sofie.naslund@arriva.se

Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan, varmt välkommen att söka!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arriva Sveriga AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 maj 2021
  • Ansök senast: 31 maj 2021

Besöksadress

Liljeholmsstranden 5
None

Postadress

Årstaängsvägen 9, 6tr
Stockholm, 11743

Liknande jobb


22 november 2024