Receptionist till Arvidsjaur för vikariat

Receptionist till Arvidsjaur för vikariat

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Polisområde Norrbotten består av fyra lokalpolisområden, Luleå/Boden, Norra Lappland, Piteå/Älvdal och Östra Norrbotten. I lokalpolisområdena arbetar man med lokala mål mot den lokala problembilden. Verksamheten är omfattande, innefattar en stor bredd på arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna.

Lokalpolisområde Piteå Älvdal består i sin tur av fyra orter- Piteå, Älvsbyn, Arvidsjaur och Arjeplog- och sträcker sig från kust till norska gränsen. Totalt har lokalpolisområdet ca 75 anställda och personalen som jobbar i receptionen omfattar 10 personer som samtliga tillhör Stöd/Service-verksamheten.

Vi söker nu en receptionist till Arvidsjaur för ett tidsbegränsat vikariat i samband med en föräldraledighet. Din tjänstgöringsort kan dock komma att förläggas till Piteå undre sommarperioden. Detta kommer att ge dig en möjlighet att arbeta tillsammans med andra kollegor och således ge dig bra grund för din kommande tjänstgöring i Arvidsjaur.

Receptionen är Polismyndighetens ansikte utåt och ofta den första kontakten för allmänheten - en viktig kontaktyta. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service.
Att tjänstgöra som administratör i reception är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för polisverksamheten genom att ha engagemang, kvalitet och säkerhet i handläggningen av ärenden kombinerat med effektivitet .

ARBETSUPPGIFTER
Du arbetar i vår reception med huvudsakliga arbetsuppgifter inom passverksamheten. Du kommer att handlägga Pass-och identitetsansökningar, ta emot besök samt telefonsamtal och vara allmänheten behjälplig inom många områden. Utöver detta kommer du att arbeta med hittegods, ta emot vapen från allmänheten och vapenhandlare, viss hantering av beslag och anmälningsmottagning kan förekomma samt andra uppgifter som uppstår i receptionen. Arbetet omfattar även stöd internt till lokalpolisområdets verksamheter och medarbetare.

Tjänsten innebär att du kommer att genomgå en nationell RES-grundutbildning för pass-och ID hantering, förlagt till dagtid under fem dagar samt 1 veckas handledning. En godkänd utbildning är en förutsättning för den fortsatta anställningen. Viss annan lokal utbildning kan också förekomma.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Avslutad och godkänd 3-årig gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom studier
• Aktuell arbetslivserfarenhet inom receptionsarbete med många direktkontakter i form av personliga möten samt administrativt arbete, eller liknande erfarenhet som arbetsgivare anser likvärdig
• God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system
• Goda kunskaper i svenska språket såväl muntligt som skriftligt
• Förmåga att förstå, samt uttrycka dig väl i det engelska språket
• Körkort, lägst behörighet B

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:

• Har erfarenhet av arbete inom polisen, annan myndighet eller offentlig förvaltning
• Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods, RAR och Durtvå
• Behärskar ytterligare språk än svenska och engelska
• Sammanhängande arbetslivserfarenhet om minst sex månader inom receptionsarbete. Erfarenheten skall vara i närtid inom de senaste fem åren.

Personliga egenskaper

Som medarbetare är du polisens ansikte utåt och förväntas arbeta utifrån engagemang, tillgänglighet och effektivitet vilket ställer krav på:

• Att du kan arbeta i ett högt och växlande arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande
• ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt
• en god samarbetsförmåga
• social kompetens då arbetet är utåtriktat med daglig kontakt med människor
• att du har ett lösningsorienterat fokus

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Facklig företrädare
SEKO polisen Nord, ST region Nord, SACO-S region Nord, Polisförbundet region Nord. Samtliga nås via polisens växel 114 14.

Övrigt
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning/vikariat tom 2023-02-03. Anställningstidens längd kan komma att förändras.
Arbetsort: Arvidsjaur
Arbetstid: Dagtid, Flex
Omfattning: Heltid
Funktion: Administratör Reception
Tillträde: Enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 4 maj 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

t.f chef RLC Hans-Olof Marsktröm
010-5682220
t.f gruppchef Örjan Ovesson
010-568 22 22
SEKO Sven-Erik Karlsson
11414
Polismästare Bengt Jansson
076-145 65 40
Chef forensiska sektionen Helén Kelly
010-56 83390
Inspektör, Forensik 3 Rgn Nord Fredie Wibron

HR-partner Eva Wikman
010-56 83945
Fackliga företrädare från OFR/P, SEKO, OFR/S och

Mats Eriksson
010-568213
Kommissarie Ulf Wikner
010-56 826 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Nord
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2022
  • Ansök senast: 4 maj 2022

Besöksadress

Ridvägen 10 90109 Umeå
None

Postadress

Box 463
Umeå, 90109

Liknande jobb


Extrajobb som receptionist

Extrajobb som receptionist

23 december 2024

23 december 2024

Receptionisttjänst på heltid

Receptionisttjänst på heltid

22 december 2024