OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
www.bostader.boras.se
AB Bostäder i Borås ägs i sin helhet av Borås stad. Vår uppgift är att erbjuda boråsarna ett rikt och varierat utbud av bra lägenheter i alla stadsdelar.
Att leva i harmoni är vår vision och det strävar vi efter i alla lägen. Vi vill alla ge våra hyresgäster det bästa möjliga boendet. Därför utvecklar vi kontinuerligt våra bostäder och bostadsområden.
Vi är också ett socialt företag och vi har genom åren deltagit i en rad lokala arbetsmarknadsprojekt. Vi är också stolta sponsorer av bland annat Elfsborgs fotbollssatsning i allsvenskan.
Vi äger och förvaltar ca 7 100 lägenheter och 420 kommersiella lokaler.
Bolaget omsätter 440 Mkr och har ca 110 anställda.
Om tjänsten
Vi fortsätter att utvecklas och kvalitetssäkra vår organisation och skall därför rekrytera en - Receptionist till vår Bobutik!
Du kommer där att ingå i en grupp på fem personer som dagligen har kontakt med våra kunder, leverantörer, entreprenörer och samarbetspartners - både via telefon, mail och besök till vårt kontor!
Du är navet i vår Bobutik. Du guidar våra kunder rätt och har alltid ett trevligt och korrekt bemötande. Tjänsten innebär att du tar emot samtal på vårt huvudnummer, svarar på frågor och lotsar kunderna till rätt i vår organisation. För de som väljer att besöka oss i Bobutiken är det dig de först möter och det är Du som ser till att Bobutiken är en trevlig väntplats.
Som Receptionist är Du en ovärderlig resurs och stöttepelare för våra uthyrare. Du avlastar uthyrarna backoffice och det förekommer därför även uthyrningsuppgifter i dina arbetsuppgifter. Som Receptionist är du ansvarig för företagets fasta telefoni, diverse inköp och andra praktiska arbetsuppgifter och allmän kontorsgöromål.
Kompetensprofil
Tjänsten kräver starkt engagerat kundfokus och du måste vara mycket serviceinriktad. Arbetet kräver god datavana och du måste ha goda kunskaper inom Office-paketet. Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska (både muntligt och skriftligt) är ett krav och fler språk är självklart starkt meriterande.
Erfarenhet från uthyrningsverksamhet, kundtjänst eller annat receptionistarbete är starkt meriterande. Har du dessutom någon utbildning inom ovanstående områden så ser vi det som positivt.
Personlighetsprofil
Självklart har du har ett genuint intresse av ett ge mycket god service till såväl kunder som kollegor och har en hög social kompetens. Du har förmågan att vara tydlig i din kommunikation, innehar ett stort ordningssinne, samt en förmåga att alltid agera professionellt och korrekt i kontakten med din omgivning.
Positiv grundinställning, stort eget driv och initiativförmåga, en flexibelitet och ödmjukhet är andra egenskaper som vi sätter högt värde på. Att vara engagerad, samarbetsvillig och ansvarsfull ser vi självklart som naturliga och självklara personliga egenskaper.
Företaget är inne i en positiv, utvecklande och expansiv fas, där flera nybyggnationer ligger framför oss. Och för att bibehålla vårt fokus på kvalitet-, miljö- och energifrågor – ser vi denna tjänst som en mycket viktig del i vår utveckling.
Ansökan och kontaktperson:
Om du finner ovan nämnda tjänst intressant, registrera din ansökan via vår rekryteringssamarbetspartner Speed Professionals webbsida: www.speedgroup.se .
Sista dag för ansökan är måndagen den 6 april.
Vi frågor rörande denna tjänst kontakta:
Marie Wikström
Rekryterare
marie.wikstrom@speedgroup.se
Speed Professionals AB
AB Bostäders personal:
Kundservicechef - Madeleine Carlsson 033 - 44 20 26
Personalchef - Annica Larsson 033 – 44 20 43
Facklig representant – Seija Mänty. 033-442105
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Wikström
033-7225910
Elma Pozder
Johannes Hedlund
Jim Claesson
033444747
Annika Rådberg
0704-203872
William Levinsson
033-444734
Paula Claesson
Nils Ryberg
033-44 47 46
Martina Lundgren
Andreas Tärnegård