Receptionist till centrala Stockholm

Receptionist till centrala Stockholm

Arbetsbeskrivning

Trivs du med varierande arbetsuppgifter och att vara spindeln i nätet? Se hit! I rollen som receptionist arbetar du i kontorets hjärta och kommer att ha fokus på både operativa och administrativa uppgifter med flera olika kontaktytor. Vi ser att rätt person för rollen har stort sinne för service och vill vara med och bidra till god trivsel på kontoret. Urval sker löpande – varmt välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Arbetsplatsen är belägen i trevliga lokaler i centrala Stockholm. I dagsläget är de ett 30-tal anställda, men expanderar löpande med nya medarbetare. Du kommer att arbeta ensam i receptionen vilket ställer höga krav på att du har en ansvarstagande förmåga och är självgående. Du kommer däremot att vara en del av ett familjärt kontor beståendes av ett gäng som gillar att ha kul tillsammans och på jobbet!

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos vår kund.

ARBETSUPPGIFTER
Som receptionist arbetar du med att ge den absolut bästa servicen i gentemot medarbetare och besökare. Rollen är varierande och präglas av sedvanliga receptionssysslor, i dessa arbetsuppgifter ingår bland annat:


* Inneha ett helhetsansvar för receptionen
* Ansvara för post- och dokumenthantering
* Ta emot besökare och hjälpa dem till rätta
* Vara behjälplig med tekniken i ex. mötesrum
* Viss kontakt med leverantörer, beställningar, bokningar med mera
* Planera och anordna interna och externa event
* Uppdatera hemsidan och sociala medier


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst en avslutad gymnasial utbildning
- Något års arbetslivserfarenhet från ett serviceyrke, förslagsvis reception eller restaurangverksamhet
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet
- Har god systemvana och lätt för att sätta dig in i nya system

I denna rekryteringsprocess kommer vi att lägga stor vikt vid dig som person. För att passa och trivas i rollen tror vi att du är en prestigelös ”doer” som inte är rädd för att rycka in där de behövs. Du gillar att ha många bollar i luften och tar ansvar för- och helhjärtat fullbordar dina arbetsuppgifter. Du är lösningsorienterad och uppmuntras att vara kreativ för att skapa en trivsam arbetsmiljö för företagets anställda. Dessutom är du …


* Strukturerad
* Självgående
* Anpassningsbar
* Serviceinriktad


Övrig information


* Start: Så snart som möjligt
* Omfattning: Heltid
* Arbetstider: 8:00-17:00, receptionen har lunchstängt 12:00-13:00
* Placering: Centrala Stockholm


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av ansvarig rekryteringskonsult Milly Ellqvist Weidstam (milly.weidstam@academicwork.se)

Information om rekryteringsprocessen


* Telefonintervju med Academic Work
* Personlighetstest & problemlösningstest
* Djupintervju med Academic Work
* Kundintervju
* Referenser + beslut


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2022
  • Ansök senast: 4 november 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


24 augusti 2024

Receptionist, Kåge hälsocentral

Receptionist, Kåge hälsocentral

23 augusti 2024