Receptionist till City, Polismyndigheten Stockholm

Arbetsbeskrivning

Region Stockholm består av Stockholms län och Gotland. Det finns fyra polisområden inom regionen: Nord, City, Syd samt Gotland. Vidare finns det fyra regionala enheter: Gränspolisenheten, Operativa enheten, Underrättelseenheten och Utredningsenheten. Slutligen finns det även ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen. Regionen har ca 7000 medarbetare.


Polisområde City Områdeskansliet söker nu flera medarbetare till receptionen Norrmalm på Kungsholmen.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet sker i direktkontakt med besökare och du blir Polismyndighetens ansikte utåt. Ditt uppdrag är att hjälpa medborgare som uppsöker oss av olika skäl. Arbetet innebär att upprätta polisanmälningar av olika dignitet samt hantera delgivningar, hittegods, initiera utredningar som kan innebära att hålla enklare förhör med mera. I arbetet ingår även att besvara telefonsamtal. Vidare kan du också komma att behöva vara behjälplig med arbetsuppgifter kopplade till Områdeskansliet i Polisområde City. Samverkan med olika aktörer sker både internt och externt.

KVALIFIKATIONER
KRAV
Vi söker dig som har:
• minst ett års erfarenhet av bemötande i form externa kontakter genom personliga möten.
• gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
• mycket god förmåga att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt på svenska.
• god förmåga att uttrycka dig muntligt på engelska.
• god datorvana.


MERITERANDE
Det är meriterande om du har:
• eftergymnasial utbildning inom beteendevetenskap eller kriminologi.
• erfarenhet av arbete inom myndighet.
• ytterligare arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
• erfarenhet av polisiära system såsom DURTVÅ.


PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetsuppgifterna ställer krav på din kommunikationsförmåga och förmåga att lyhört bemöta människor. Som person är du flexibel och tålmodig. Arbetet kräver att du kan tempoväxla och att du under hög arbetsbelastning bibehåller din prioriteringsförmåga och förmåga att vara noggrann. Du trivs med att samarbeta med kollegor och andra intressenter samtidigt som du har en förmåga att vara självgående och initiativtagande.


Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.


Vänligen specificera tydligt i din ansökan hur dina erfarenheter och kompetenser faller in under de kvalifikationer vi eftersöker. Bifoga också en kopia på din gymnasieexamen.



ÖVRIGT
Funktion: Administratör Reception
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om 6 månader.
Omfattning: Heltid
Arbetsort: Kungsholmen.
Arbetstid: Veckoplanering, dag- och kvällstid, vardagar och helger.
Tillträde: Enligt överenskommelse.

Språkkontroll i svenska och engelska kommer att genomföras i samband med intervjun. En förutsättning för att du ska kunna påbörja befattningen som receptionist är att du blir godkänd och certifierad i den obligatoriska nationella internutbildningen som pågår i 6 veckor.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att ta kontakt med ansvarig HR-konsult på ingrid.lindtorp@polisen.se eller 072-712 99 20. Har du frågor gällande arbetet kontaktar du Alice Nordberg Ekengren.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.



Varmt välkommen med din ansökan!


Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf Gruppchef Shakila Mohammad
010-5686714
Gruppchef Carina Karlsson-Kriström
010-563 58 48
Kommissarie & kanslichef, LPO Rinkeby Jörgen Ohlsson
010-56 304 88
Sektionschef Johan Andersson

Ledningsstöd Leo Hoffman

Gruppchef barn Margaretha Forsberg
010-56 460 91
gruppchef vuxen Lena Holmstedt
0105646113
Gruppchef Robert Lorentzon
010-56 354 85
Sektionschef Kent Drougge
010-56 354 79
Sektionschef Rikard Gunzenheimer, 010-562 80 63

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024