OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en receptionist till en av våra entreprenader på Södermalm i Stockholm.Företaget är ett internationellt bolag inom IT-branschen.Arbetsuppgifter Arbetet innebär många kontakter utåt och som receptionist fyller du därför en viktig funktion för företaget.Vanligt förekommande arbetsuppgifter är att ta emot samtal i telefonväxeln, mottagande av besökare och beställningar av bud.Bokningar av resor, förberedelser inför konferenser och luncher samt kontakt med leverantörer och fastighetsvärd.I den här rollen kommer du utöver dina sedvanliga receptionistsysslor även att vara behjälplig med administrativa uppgifter vid behov.Kvalifikationer och egenskaper Du har minst 2 års erfarenhet av arbete i reception eller annat serviceyrke och är van vid att ta ett stort eget ansvar.Det är viktigt att du är självgående och att du är bra på att ta initiativ när du ser att något bör åtgärdas.Du är inte rädd för att hjälpa till med olika göromål, oavsett om det i normala fall inte tillhör dina arbetssysslor.Du skall ha mycket goda kunskaper i MS Officepaketet, då främst i Word, Excel och Outlook.Slutligen måste du behärska engelska helt flytande i tal och skrift då många av alla inkommande samtal och all korrespondens via mail är på engelska.