Receptionist till företag i Köping

Receptionist till företag i Köping

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
I rollen som receptionist kommer du att arbeta i ett välkänt globalt företag som verkar inom tillverkningsindustrin. Du erbjuds ett fritt och arbete där du är företagets ansikte utåt och dagligen möter besökare i din roll samt även stöttar olika interna funktioner i ditt arbete. Du får frihet under ansvar med varierande arbetsuppgifter. 


Tjänsten är en långsiktig konsultlösning med start omgående där du är anställd hos oss och jobbar ute hos kund. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. 


Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
I ditt arbete kommer du både att arbeta med sedvanligt receptionistarbete men även vara stöttande administrativt med olika uppgifter som företagets olika interna funktioner behöver hjälp med. Det kan både handla om att stötta HR-avdelningen och VD:en. Övriga arbetsuppgifter är t ex:


Ta emot besökare och förse dem med brickor, passerkort etc
Ansvar för nyckelskåp 
Hålla snyggt i receptionen. Se till att broschyrer finns, snygga besöksvästar och skyddsglasögon
Se till att det finns papper, kuvert och toner till kopieringsrum. Beställa innan det tar slut.
Uppdateringar av intranätet/info-TV
Bokning av middagar, hotell, taxi och flygresor (på sikt)
Bokning av tvätt till tjänstebilar
Skriva rekvisitioner 
Ansvarig för tjänstetelefoner och telefonlista
Ekonomi/fakturering


Arbetstider
Heltid, dagtid. 



Kvalifikationer
För att du ska trivas och passa i rollen som receptionist ser vi att du är serviceminded ut i fingertopparna. Du är positiv och möter nya människor med ett leende på läpparna. Du har ett eget driv och god förmåga att planera och strukturera dit arbete. För att bli aktuell för den här tjänsten ser vi att du även har:


Minst 2 års erfarenhet av ett arbete som receptionist och/eller administratör
Tidigare erfarenhet att stötta olika delar inom ett företag som t ex en HR-avdelning
B-körkort samt tillgång till bil
Goda kunskaper i svenska och engelska

 
När det kommer till din personlighet så söker vi efter dig som är mycket serviceinriktad och trivs med att ha en supportande funktion till olika funktioner. Du är positiv lagspelare som har god förmåga att driva ditt arbeta framåt och har god förmåga att ta egna initiativ. Du gillar en mix av uppsatta arbetsområden likväl som du är nyfiken och öppen för att hjälpa till med nya uppgifter som inkommer. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Minst 2-års erfarenhet från en liknande tjänst.

Ansökan
2021-02-07, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Therese Kärnekull, therese.karnekull@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2021
  • Ansök senast: 7 februari 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Administratör

8 oktober 2024