Receptionist till företag vid Östermalmstorg

Receptionist till företag vid Östermalmstorg

Arbetsbeskrivning

Blendow Group grundades för 25 år sedan och har sedan 2001 inriktat sig på att erbjuda juridisk kompetensförsörjning till jurister och andra beslutsfattare. I dag består vi av drygt 300 medarbetare, varav 55 personer arbetar heltid på vårt huvudkontor vid Stureplan.
Blendow Group är landets ledande och i särklass mest innovativa företag inom juridisk kompetensförsörjning. BG Institute, som är ett av Blendow Groups affärsområden, är Sveriges största privatägda utbildningsinstitut inom juridik som genomför över 300 kurser och konferenser per år.
Det gäller att se möjligheter och ta till vara på dem. Vi söker nu en person som har rätt attityd till service och kan bli vår nya stjärna.
Service för oss handlar om hur man bemöter människor då alla vill bli sedda och hörda. Som receptionist spelar du en nyckelroll då du är den första personen besökare träffar eller pratar med när de ringer. Med din positiva inställning så hålls alla våra kundkontakter på en hög nivå där vi bygger långsiktiga relationer.
Du kommer jobba i ett team om fem personer där du har stort eget ansvar för att arbetsuppgifterna blir utförda. Att vara lyhörd och lösningsorienterad gör att vi tillsammans alltid levererar. Har du erfarenhet av serviceyrket sen tidigare är det en merit men det viktigaste för oss på Blendow Group är rätt attityd. Med rätt attityd kan man utföra underverk och gå hur långt som helst.
Vår nuvarande receptionist Sophia säger såhär om jobbet:
”Att jobba i receptionen innebär att man får träffa nya människor och knyta goda kontakter externt såväl som internt med medarbetare på Blendow Group. Dessutom får man en god översikt över stora delar av företaget samt hur branschen fungerar.
Detta är ett perfekt jobb för dig som gillar tydliga strukturer. Det ställs också krav på flexibilitet vilket gör att man ständigt lär sig något nytt. Det bästa med att jobba i receptionen är att det alltid funnits utrymme för att utvecklas samtidigt som det finns flera duktiga kollegor och chefer att luta sig på, man är aldrig ensam!”
Skicka ett personligt brev till oss och berätta varför du är den vi söker efter!
Arbetet är självständigt samtidigt som du är en del av Produktionsteamet. Du är ansvarstagande, noggrann och har ett väl utvecklat ordningssinne där du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. För att passa in hos oss är det viktigt med mycket goda sociala färdigheter.
Arbetsdagen är mycket varierande och innefattar bl.a. arbetsuppgifter som:
- Välkomna besökare
- Hantera bud, post och telefon
- Ansvara för beställningar till kontoret
- Ansvara för avstämningar för kurser
- Assistera säljavdelningen med orderregistrering och rapporter
- Assistera VD och andra chefer med dagliga göromål
Jobbet är ett vikariat på cirka 6 månader med start i januari 2022 fram till juni 2022 med goda chanser till förlängning. Skicka din ansökan till: fredrik.bjorksater@blendow.se

Kontaktpersoner på detta företaget

IT-chef Daniel Hedsén
08-50933306 0735186106
Staffan Engström

Peter Ekström
08-57936600 +46702678330
Affärsområdeschef Anna Hellergård
0857936600

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BLENDOW GROUP AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2021
  • Ansök senast: 10 december 2021

Besöksadress

Humlegårdsgatan 14
STOCKHOLM

Postadress

Humlegårdsgatan 14
STOCKHOLM, 11446

Liknande jobb


Administratör

Administratör

13 november 2024

Administratör reception till lokalpolisområde Borås

Administratör reception till lokalpolisområde Borås

13 november 2024