OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter.
Vi söker nu en positiv och engagerad Receptionist till vår kund i Getinge som kan hoppa in vid sjukdom och ledighet.
Receptionsytan är kundens ansikte utåt, det första och sista intrycket av ett besök. Receptionen ska ta emot, hänvisa och hjälpa kunder, besökare och anställda på ett tillmötesgående sätt, så att alla känner sig sedda och varmt välkomna genom ett glatt värdskap och en service på en hög nivå som förstärker kundens varumärke.
Vi söker dig som är administrativt lagd och som gillar att arbeta med varierade uppgifter då tjänsten innefattar både reception och kontorssupport. Du som söker tjänsten har en hög känsla för service och korrekt beteende gentemot kunder. Att arbeta hos oss är varierande och kräver stort personligt engagemang.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. bestå av:
• Välkomna, informera och vägleda besökare i receptionen
• Ta emot inkommande samtal från telefonväxel
• Internsupport till företagets anställda. I den här funktionen tar du emot ärenden via mail och hjälper till med alla förekommande serviceuppgifter som finns på ett större kontor. Vanliga uppgifter är ta hand om felanmälningar i huset och skicka vidare till respektive leverantör, ta emot och dela ut paket och gods, sortering och utdelning av post mm. Även utföra daglig service och påfyllning av kaffemaskiner samt kontroll och påfyllning av första hjälpen-tavlor.
Uppdraget bedrivs inom ramen för en integrerad servicelösning där du har ditt ansvarsområde, vilket i det här fallet är reception, men att du förväntas i viss utsträckning vara behjälplig inom andra områden inom verksamhetsservice.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är serviceinriktad och ansvarsfull och har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med goda referenser. Du behärskar svenska och engelska mycket väl, både i tal och skrift samt har goda IT-kunskaper och förmåga att snabbt lära sig programvaror som krävs.
Vi ser gärna att du har ett öga för detaljer, god samarbets- och koordinationsförmåga men även vara initiativrik, kunna arbeta självständigt och inte är rädd för att fatta beslut om det krävs.
Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar Sodexos vilja att leverera service i världsklass samt delar våra värderingar Serviceanda, Laganda, Utveckling. Det innebär att du ska ha en hög servicenivå, god överblick över ditt serviceområde och kunna komma med förslag till förbättringar hos kunden.
Anställning
Anställningen är en timanställning med varierande omfattning. Under semesterperiod kommer mer tid att kunna erbjudas, 75-100%. Arbetstiden är förlagd till dagtid, helgfri mån – fre. Din ansökan vill vi ha snarast, dock senast den 31/5 2022. Intervjuer kommer ske löpande och anställning kan därför komma att ske före sista ansökningsdatum. Vid frågor är du välkommen att kontakta Platschef, Mattias Wiklund via e-post: mattias.wiklund@sodexo.com
Sodexokoncernen
Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom servicetjänster för livskvalitet, en grundläggande faktor för individers och organisationers förmåga att prestera. Sodexo har verksamhet i 55 länder och våra 412 000 medarbetare servar 100 miljoner människor varje dag. Sodexokoncernen utmärker sig för sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster, FM-tjänster och lösningar för medarbetarförmåner. Vi levererar kvalitativa och flexibla matupplevelser, skapar attraktiva och inkluderande arbetsplatser, hanterar och underhåller infrastruktur på ett säkert och miljövänligt sätt, erbjuder personligt anpassat stöd till patienter och studenter, samt skapar program som stärker engagemanget hos medarbetare. Ända sedan dag ett, har Sodexo fokuserat på den konkreta vardagen genom sina tjänster, för att bidra till en positiv ekonomisk, social och miljömässig inverkan över tid. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper
LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,