Receptionist till grundskoleförvaltningen

Receptionist till grundskoleförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Ref: 20223462

 

Arbetsuppgifter
Nu söker grundskoleförvaltningen dig som vill ta dig an det roliga och omväxlande arbetet som receptionist! 

Receptionisten ansvarar för att ge ett professionellt mottagande av besökare till grundskoleförvaltningen och att skapa en välkomnande atmosfär. I uppdraget ingår att sköta det dagliga receptionsarbetet vilket inkluderar att ta emot och vägleda besökare på ett serviceinriktat sätt samt att besvara telefonsamtal och e-post. Andra exempel på arbetsuppgifter är fakturahantering, ta fram underlag för offerter samt ett brett spann av övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter. 

Vill du bli en del av en arbetsplats som vill framåt, arbeta tillsammans med ett team med mycket glädje och en chef som leder med tillit? Ta chansen att bli en del av grundskoleförvaltningens reception.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning med inriktning administration eller motsvarande. För att bli aktuell krävs det att du har minst tre års erfarenhet från liknande arbete. Har du erfarenhet från offentlig verksamhet och fakturahantering är det ett plus. Likaså om du har jobbat med något eller några av de mest vanligt förekommande IT-systemen såsom Platina, Extens, KIR eller Ekot. Vi ser det även som meriterande i det fall du har arbetat på en skola tidigare och därmed har kunskap kring de frågor du kan komma möta i receptionen. 

För att passa för uppdraget ska du vara väldigt servicemedveten och bemöter varje besökare individuellt. Du är socialt säker och trivs med att samarbeta och möta människor i olika situationer. Det är viktigt att du har god förmåga att strukturera och planera ditt arbete samt du har drivet att föra arbetet framåt och få saker gjorda.

Kontakterna i arbetet kräver att du uttrycker dig mycket väl på svenska i tal och skrift samt att du har goda kunskaper i engelska.

Låter det som ett jobb för dig? Välkommen med din ansökan!

Om arbetsplatsen
Avdelningen kvalitet och myndighet utgör en av fem övergripande stödfunktioner på grundskoleförvaltningen. Avdelningens uppdrag är att skapa förutsättningar för likvärdighet, rättssäkerhet och god måluppfyllelse för eleverna genom att ge kvalificerat stöd och råd till skolorna, förvaltningsledningen och grundskolenämnden. Genom att ta fram underlag för beslutsfattande och analys samt identifiera utvecklingsmöjligheter bistår avdelningen kvalitet och myndighet huvudmannen med att uppnå såväl nationella som kommunala mål. Syftet med vårt gemensamma arbete är att i alla delar bidra till att skapa varje elevs bästa skola. Avdelningen består av fyra enheter; kanslienhet, kommunikationsenhet, kvalitets- och utredningsenhet och skolplaceringsenhet.



Delta i skapandet av varje elevs bästa skola – du också!

Med respekt, engagemang och kreativitet skapar grundskoleförvaltningen de bästa förutsättningarna för alla medarbetare. Vi arbetar tillsammans i vårt övergripande uppdrag med att ge alla Malmös 30 000 elever samma möjligheter att lyckas och nå goda resultat i skolan. Gör skillnad tillsammans med 5 500 kollegor och var en del av grundskoleförvaltningens positiva utveckling!

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka.

Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: 100%
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse

Övrigt
Om du har sökt tjänster i Malmö stad tidigare så kanske du märker att du till denna tjänst söker på ett nytt sätt, via ett nytt rekryteringssystem. Vi byter rekryteringssystem för att de ska var enklare för dig att söka våra tjänster. Om du har sökt i vårt tidigare system Visma Recruit, och vill återanvända din ansökan i denna rekrytering kan du logga in på ditt konto i Visma Recruit och ladda ner ditt tidigare CV och personliga brev.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med media-säljare, rekryteringssajter och liknande.

Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta ovan nämnda kontaktpersoner.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 oktober 2022
  • Ansök senast: 14 november 2022

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


23 december 2024

Receptionisttjänst på heltid

Receptionisttjänst på heltid

22 december 2024

Receptionist till EA DICE

20 december 2024

Receptionist

20 december 2024