OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Guy Carpenter & Co AB utformar och levererar strategier, lösningar och service inom återförsäkring.Vi stöder våra kunders affärsstrategier och finansiella mål med moderna verktyg på återförsäkringsmarknaden.Våra kunder är försäkrings- och återförsäkringsbolag på den Nordiska marknaden och i Baltikum.Vi är den största återförsäkringsmäklaren i detta geografiska område.Vårt nordiska huvudkontor har adress Rehnsgatan 11 (Norrmalm) och här tjänstgör cirka 30 personer.Guy Carpenter & Co.Inc har över 2600 anställda och kunder i över 100 länder.Vi ingår i MMC, den globala ledaren inom risk - och försäkringsservice.Besök oss gärna på: www.guycarp.com Receptionist till Guy Carpenter - vi söker Stockholms bästa receptionist Arbetsbeskrivning: Arbetet som receptionist på Guy Carpenter innebär att du är företagets ansikte och röst utåt.Mer specifikt innebär det att du ansvarar för receptionen och telefonväxeln.Besökare och inkommande samtal skall på ett trevligt och professionellt sätt omhändertas under receptionens/växelns öppettider.Du kommer också att ansvara för intern service i form av iordningställande av möteslokaler, bokning av konferenser, externa lokaler och hotellrum samt förbereder för förtäring vid möten.Som receptionist på Guy Carpenter förväntas man kunna lösa och hantera en mängd olika arbetsuppgifter och situationer såväl oförutsedda som planerade. Personliga egenskaper/krav: Som person skall du känna stolthet över att vara företagets ansikte och röst utåt.Att jobba service inriktad, pro- aktivt och med en positiv utstrålning skall vara naturligt för dig.Som person skall du känna glädje i att ge bästa service till besökare och medarbetare.Ytterligare kvaliteter som värdesätts är punktlighet, noggrannhet och initiativförmåga.Att bekvämt kunna formulera sig såväl skriftligen och muntligen på både engelska och svenska är högst relevant. Vi söker dig med minst gymnasial utbildning.Vi ser gärna att du har arbetat eller studerat utomlands och kan kommunicera obehindrat på engelska och har internationella erfarenheter.Vi tror att du tidigare kanske har jobbat några år med att ge service åt människor.Du kan till exempel ha jobbat som receptionist eller värd/värdinna på företag, hotell eller annan serviceinstitution. Du bör också vara en van användare av MS Officepaketet och speciellt värdesätter vi färdigheter i Excel och PowerPoint.Du måste ha mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska och kunskaper i ytterligare nordiska språk är meriterade.Övrigt: Tjänstgöring sker dagligen mellan 8:30 - 16:30 då receptionen är öppen.Pga hög arbetsbelastning erbjuds ingen semester november - januari. Ansökan/Tillträde: Ansökningar tas emot omgående och vi intervjuar löpande.Sista ansökningsdag är den 18: e december 2006.Ansök tjänsten genom vår rekryteringkonsults hemsida www.amendo.se under fliken "Sök jobb".Tjänsten tillträds enligt överenskommelse.