Receptionist till Higab i Göteborg

Receptionist till Higab i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Till Higabs kontor på Åvägen 17 F söker de en mycket serviceinriktad person som ska leverera service och
support såväl till våra besökare som till företagets medarbetare. Du blir ansvarig för Higabs reception/
kundtjänst och konferensavdelning. Du kommer också att ha löpande arbetsuppgifter som rör
arbetsplats och -miljö, och dessutom projektleda mindre förbättrings- och förändringsprojekt.

Higab har husen som ingen annan har. Higbas breda fastighetsbestånd sträcker sig från arenor,
saluhallar och industribyar till teatrar, museer och kulturhistoriskt värdefulla byggnader och miljöer.
Det innebär stor variation och spännande, roliga - och ibland tuffa - utmaningar. Samarbete,
engagemang och nytänkande är viktiga drivkrafter för att utföra uppdraget.
Higab är stolta över att förvalta en stor del av stadens kulturarv. På Higab får du engagerade kollegor
som arbetar tillsammans för att vårda och utveckla göteborgarnas hus och bidra till att forma vår
växande stad.

Ansvarsområden
Förutom att ta emot besökare och hantera ärenden i form av inkommande samtal och e-post,
ansvarar du för olika administrativa uppgifter. Det är allt från inköp av kontorsmaterial/trycksaker
och arbetsredskap, till administration av bilpool och första linjens support för felanmälan och frågor
från hyresgäster och allmänhet. Även hantering av post och digitala brevlådor ligger hos receptionen.

Arbetstider
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, tillsättning snarast. Arbetstider 7.30-16.30.

Kvalifikationer
Du fungerar som spindeln i nätet och som vår röst och vårt ansikte utåt har du en viktig roll på Higab.
Vi söker dig som har en genuin servicekänsla, god samarbetsförmåga, är flexibel och prestigelös och
gillar ordning och reda. Du är van vid att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och har intresse för
både människor och teknik. Du har arbetat med liknande uppgifter i några år och har god vana från
arbete i kundsupport och /eller telefonväxel. Du tänker utvecklings- och förbättringsinriktat och ser
ofta möjligheter att lösa problem och utmaningar på nya, effektivare sätt.
Vi ser gärna att du har arbetat inom offentligt bolag/verksamhet där diarie- och ärendehantering är
en viktig del. Det är meriterande om du har arbetat med Office 365 och i datasystemen BAD och
Lime. Du behärskar svenska språket flytande i både tal och skrift och känner dig även bekväm med
att tala engelska.

Vi ser gärna att du har arbetat inom offentligt bolag/verksamhet där diarie- och ärendehantering är
en viktig del. Det är meriterande om du har arbetat med Office 365 och i datasystemen BAD och
Lime. Du behärskar svenska språket flytande i både tal och skrift och känner dig även bekväm med
att tala engelska.

Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Ansökan
Intervjuer kommer att hållas löpande.

Om företaget
Higab är ett fastighetsbolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen. Vi erbjuder lokaler för små och medelstora verksamheter i både offentlig och privat sektor. I vårt uppdrag ingår att vårda och utveckla Göteborgs kulturhistoriskt värdefulla byggnader och att aktivt medverka i stadens utveckling. Bolaget omsätter 735 mnkr, har ca 100 anställda och ett fastighetsbestånd på drygt 615 000 m². För mer information besök higab.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2021
  • Ansök senast: 15 november 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Administratör

8 oktober 2024

3 oktober 2024