Receptionist till HSB Södertälje

Arbetsbeskrivning

Om kunden:
HSB Södertälje utvecklar och förvaltar boendet för över 10 000 människor i Södertälje, Salem, Järna och Nykvarn. Tjänsteutbudet innefattar allt från ekonomisk och teknisk förvaltning för bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare till specialisttjänster inom energi och projektledning för stora byggprojekt. Vi erbjuder också hantverkstjänster för både föreningar och privatpersoner. HSB är Sveriges största medlemsägda bostadskooperation och all ekonomisk vinst går tillbaka till verksamheten. Till medlemskapets fördelar hör till exempel utbildningar för förtroendevalda, en HSB-ledamot i bostadsrättsföreningens styrelse och kostnadsfri juridisk rådgivning i boendefrågor.

Till deras kontor i Södertälje söker vi en medarbetare på 80% för ett uppdrag på 3 månader med goda möjligheter till förlängning och en tillsvidareanställning på HSB i Södertälje.Efter 6 månader kan tjänsten komma att utökas till 100% i omfattning och vi söker därför dig som på sikt kan tänka dig att arbeta heltid.

Om rollen:

Du kommer att tillhöra internservice-avdelningen på HSB:s kund & medlemscenter och ansvara för att bemanna receptionen under kontorets öppettider.

Arbetsuppgifter består bland annat av:

- Kundtjänst och felanmälan
- Reception och växel
- Aviärenden
- Medlemsärenden
- Ärendehantering
- Posthantering
- Intern och extern nyckelhantering
- Godsmottagning
- Internservice

I tjänsten ingår ett nära samarbete med övriga delar av HSB Södertälje, organisationer, kunder, hyresgäster och medlemmar.

På HSB kommer du få använda din drivkraft och har möjlighet att göra skillnad.Korta beslutsvägar och en flexibel organisation ger dig stora möjligheter att påverka och du förväntas också påverka företagets utveckling.För HSB är affärsmässighet och samhällsengagemang viktigt.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som är duktig på att hålla kunden i fokus, har god samarbetsförmåga samt kan ta egna initiativ. Vi ser också att du är driftig, öppensinnad och förtroendeingivande. Noggrannhet och ansvarskänsla är andra viktiga egenskaper som krävs för att lyckas i rollen. Som person är du även flexibel, prestigelös och gillar att arbeta i en mindre organisation. Man kommer arbeta nära HSB:s kunder och fungera som deras ansikte utåt därför kommer stor vikt läggas vid den sociala kompetensen.

Vi ser även att du:

- Har erfarenhet av receptionsarbete eller från liknande roll
- Är flytande i tal och skrift i svenska och engelska
- Har god systemvana samt förmåga att lära dig nya system

Meriterande:

- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från fastighetsbranschen
- Talar ytterligare språk som till exempel Arabiska
- Kunskaper i PM, Nilex ärendehanteringssystem och Serviceorder

Tillträde, omfattning och anställning:
Tillträde till tjänsten önskas den 1 februari 2019 och är ett konsultuppdrag på initialt 3 månader med mycket goda möjlighet till förlängning. Detta innebär att du kommer bli anställd av oss på Hero men arbeta på HSB i Södertälje. Tjänsten är initialt 80% men kommer efter 6 månader troligtvis vara 100%.

Arbetstiderna är måndagar 8-18, tisdag-torsdag 8-16.30, fredag 8-15 (sommartid 8-13 utan lunch), lunch 45 min. Man utgår ifrån 37.5 timmars arbetsvecka.

Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Alisha Baig alisha.baig@hero.se.

We are heart working”
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 28 december 2018

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


27 november 2024

26 november 2024

Receptionist

Receptionist

26 november 2024

26 november 2024