Receptionist till Individ- och familjeomsorgen

Receptionist till Individ- och familjeomsorgen

Arbetsbeskrivning

Som medarbetare i Härnösands kommun är ditt främsta uppdrag att tillsammans med dina kollegor ge god service till invånare och gäster.
Vår kultur ska präglas av tillit, nyfikenhet och lärande och vi vill att du ska ha ett långsiktigt hållbart arbetsliv.

Vi är övertygade om att vårt förhållningssätt till varandra och vårt arbete har en direkt koppling till invånarnas upplevelse av våra välfärdstjänster. Vi är också säkra på att jämlikhet och mångfald utvecklar och höjer kvaliteten på våra verksamheter.
Vi uppmuntrar ett livslångt lärande och ger dig möjlighet till utveckling och karriär.
Verksamhet
Individ- och familjeomsorgens (IFO) verksamheter barn- och familjeenheten och ekonomi- och vuxenenheten är samlokaliserade i gemensamma lokaler. Inom verksamheten IFO arbetar det ett 60-tal engagerade och kompetenta medarbetare. Enheten vuxen- och ekonomi ansvar för målgruppen vuxna över 18 år. Enheten handlägger ärenden om försörjningsstöd och beroendeproblematik. Enheten för barn- och familj ansvarar för målgruppen barn/unga och deras familjer 0-18 år. Enheten handlägger ärenden om stöd och hjälp men även behov av skydd. Enheten är organiserad i en reception, administration, mottagningsgrupp, utredningsgrupp, insatsgrupp (placeringar av barn och unga), familjerättsgrupp och resursteam/öppenvård.

Vi söker en receptionist till Individ- och familjeomsorgen och tjänsten är organiserad under barn- och familjeenheten. Som receptionist arbetar du med arbetsuppgifter som rör både ekonomi- och vuxen samt barn- och familj. Arbetet inom enheten bedrivs med fokus på tillgänglighet, service, gott bemötande, rättssäkerhet och barnrättsperspektivet. 

Arbetsuppgifter
Arbetet som receptionist är varierande med mångfasetterade arbetsuppgifter. Som receptionist tar du emot besökare som kommer för inbokade eller spontana besök. Du besvarar deras frågor och hjälper dem vidare till rätt person. Du kommer ta emot ansökningshandlingar, ansvara för väntrummet och vara ansvarig över det material som finns i receptionen. Utöver detta kommer dina arbetsuppgifter att vara felanmälningar, posthantering och andra administrativa arbetsuppgifter som kan tillkomma. Receptionens öppettider är vardagar kl. 08:00-16.00. Som receptionist är du dagligen med vid öppning och stängning av receptionen.
I arbetet kommer du i kontakt med människor som befinner sig i svåra situationer och vi ser därför att du är trygg i dig själv och i din kontakt med andra. Du trivs med att ge god service och är van vid att ge ett gott bemötande. Som person är du flexibel, kan planera och växla snabbt mellan olika arbetsuppgifter. Du kommer vara en del av en arbetsplats där det alltid händer saker och du kommer vara ett viktigt stöd för att se till att det dagliga arbetet flyter på. Det är även viktigt att du som person har ett positivt bemötande, är lydhörd för människor i utsatta situationer och har tålamod, är noggrann och stresstålig. Du bör ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och av arbete med att möta människor i utsatta situationer. 

Kvalifikationer



• Relevant gymnasieubildning eller yrkesutbildning, exempelvis social administratör eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. 
• Du ska tala flytande och förstålig svenska och kunna utrycka dig i både tal och skrift, ytterligare språkkompetens är meriterande.
• God datorvana.
• Körkort B är ett krav.
• Meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete kopplat till socialtjänsten och/eller erfarenhet av receptionsarbete, kundcenter eller liknande. 

Vi söker dig som har ett professionellt förhållningssätt till dem du möter, vana att möta männiksor i svåra situationer samt förmåga att behålla lugnet i stressade situationer. Du är positiv, trygg, kreativ och engagerad. Du ska ha lätt för att samarbeta och ha förmåga att ta egna initiativ men även arbeta på uppdrag av andra. Stor vikt läggs vid din personliga lämplighet.

Arbetstid/Varaktighet
Tidsbegränsad anställning, vikariat.
Heltid.
Rekrytering sker löpande och tillträde är enligt överenskommelse.

Lön
Individuell lönesättning.

Övrig information
Du når fackliga representanter via kommunens telefonväxel: 0611-34 8000



Härnösand i Höga Kusten är platsen för dig som gillar det nära och enkla livet. Här kan du bo nära havet, naturen och kulturen. Vad du än är intresserad av så finns det bara några minuter bort. Ena stunden på jobbet – i nästa på havet, i skogen eller på konsthallen. Välkommen till Härnösand!

Säkerhetsprövning
Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf Förvaltningschef Sig-Britt Ahl
0611-34 86 05
VISION Rolf Rödlund
070-191 94 82
JUSEK Mats Gradin
073-274 54 54
Kommunal Malin Lövkvist
070-419 86 88
Tf Rektor Elisabeth Pettersson
0611-34 80 91 070-210 13 15
Lärarförbundet Leif Lundin
0611-34 88 77
Fena Rekrytering AB Nina Stering-Näslund
070-660 26 24
Skolledarförbundet Kenneth Svanemar Näslund
070- 252 11 72
Kommunal Annelie Persson
0611-34 89 07
Verksamhetschef Södra området Eva Claesson
070-346 61 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Härnösands Kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2023
  • Ansök senast: 30 november 2023

Besöksadress

Storgatan 30
None

Postadress

None
HÄRNÖSAND, 87180

Liknande jobb


Office Manager till Norvestor

Office Manager till Norvestor

20 december 2024