OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SNABBFAKTA
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 08.30-17.00
Placering: Östermalm, Stockholm
Startdatum: Så snart som möjligt med hänsyn till ev. uppsägningstid
Anställningsform: Särskild visstidsanställning (inledningsvis sex månaders konsultuppdrag med chans till överrekrytering därefter för rätt person)
Annonsen är anonym på önskan från vår kund. Vi delger självklart vilket företag det gäller om du går vidare i rekryteringsprocessen.
DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS
Du kommer arbeta på ett företag verksamt i mediabranschen, huvudsakligen med investeringar och produktion inom tv, film, poddar och annan media. På kontoret som ligger centralt på Östermalm sitter omkring 100 anställda i olika roller. Det här är ett företag med en avslappnad arbetsmiljö, positiv stämning och högt i tak! Företaget huserar i mysiga, ombonade lokaler fördelade på fem våningar. Du bemannar receptionen, men rör dig också runt om i lokalerna under dagen. Här är ingen dag den andra lik - både vad gäller vilka besökare du tar emot och vilka arbetsuppgifter dagen bjuder på.
HUR SER EN VANLIG DAG UT?
I rollen som receptionist är du en av företagets viktigaste medarbetare. Ditt huvudansvar är att se till så allt på kontoret flyter på och är i absolut toppklass. Du arbetar i tätt samarbete med en nära kollega som har rollen som Office Manager och som också är din närmsta chef.
Dina arbetsuppgifter innefattar huvudsakligen:
- Välkomna och ta emot besökare
- Svara i telefon och finnas behjälplig vid frågor och funderingar
- Sköta posthanteringen samt ta emot bud och leveranser
- Boka konferensrum och hjälpa till med inköp vid möten och interna event
- Hålla fint i allmänna ytor som kök, mötesrum och konferensrum, t.ex. plocka undan disk
- Fylla på kaffe, glas och koppar, kontorsmaterial etc.
- Inköp av kaffe, frukt, skafferivaror, kontorsmaterial och dylikt
- Diverse administrativa uppgifter som att skriva nyhetsbrev
Andra arbetsuppgifter än ovan kan tillkomma, därför är det viktigt att du är prestigelös, flexibel och alltid beredd att göra det lilla extra!
VEM ÄR DU?
För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som positiv, social och kommunikativ. Du är serviceminded ut i fingerspetsarna och tycker det är roligt att hjälpa andra. Vidare är du praktiskt lagd, duktig på att lösa problem och har ett sinne för ordning och reda. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är självgående, förutseende och förstår vikten av att ligga steget före!
Du måste uppfylla nedan krav:
- Tidigare erfarenhet från rollen som receptionist
- Har fyllt 20 år. Detta då du kommer hjälpa till med inköp av alkoholhaltig dryck vid after works och andra event
- Goda datorkunskaper, med fördel vana av att arbeta i Google Workspace och Slack
- Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift
VAD ERBJUDER VI?
Som anställd på Inte Bara Post Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter. Vi erbjuder alla våra konsulter friskvård.
ÖVRIG INFORMATION
- Den här rekryteringsprocessen hanteras av Inte Bara Post Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer att vara anställd av oss på Inte Bara Post Bemanning och blir uthyrd till vår kund. På sikt är ambitionen att du ska bli överrekryterad och anställd direkt av kunden.
- Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
- Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail, och länka gärna till annonsen.