Receptionist till IOffice Business Center

Arbetsbeskrivning

SNABBFAKTA

Omfattning: Heltid
Arbetstider: Måndag-fredag, kl. 08-17
Placering: Centrala Stockholm (innerstan)
Startdatum: Maj eller juni
Anställningsform: Särskild visstidsanställning (inledningsvis sex månaders konsultuppdrag med chans till överrekrytering därefter för rätt person)

DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS

IOffice erbjuder coworking-anläggningar och konferenslokaler till både små och stora företag. Här kan företag hyra kontorsrum i varierande storlek anpassade utifrån just deras behov, och även nyttja gemensamma lunchytor och konferensrum. På morgonen dukas det upp frukost och regelbundet anordnas after works och andra happenings där alla hyresgäster är välkomna att delta. Idag finns åtta anläggningar på centrala adresser i Stockholms innerstad och då företaget befinner sig i en spännande expansionsfas kommer fler öppnas framöver.

IOffice strävar efter att vara mer än bara en kontorsplats och jobbar därför aktivt med att skapa trivsel för att varje hyresgäst ska känna sig som hemma, även på jobbet. För att göra det krävs gemenskap, engagemang och långsiktighet - och riktigt bra medarbetare. Nyfiken på att veta mer? Klicka på länken här (https://ioffice.se/om-ioffice/)!



HUR SER EN VANLIG DAG UT?

I rollen som receptionist är du en av företagets viktigaste medarbetare. Ditt huvudansvar är att se till så allt på kontoret flyter på och är i absolut toppklass. Du tillhör ett team med 15 andra receptionister, men kommer arbeta självständigt på den anläggningen där du är placerad. Du rapporterar till team leader Lotta, som även finns tillgänglig som bollplank och stöd.

Dina arbetsuppgifter innefattar huvudsakligen:

- Välkomna och ta emot besökare
- Svara i telefon och finnas behjälplig vid frågor och funderingar
- Sköta posthanteringen samt ta emot bud och leveranser
- Hjälpa till med lunchbeställningar
- Hålla fint i mötesrum och konferensrum, piffa och plocka undan
- Fylla på kaffe och annan dryck, glas och koppar samt kontorsmaterial
- Vid månadsskiften är det ofta nya hyresgäster som flyttar in, och andra som flyttar ut, och då är du ansvarig för att visa runt på kontoret, fixa med välkomstbrev, passerkort och liknande, samt finnas behjälplig för att flytta möbler etc.


Andra arbetsuppgifter kan tillkomma och därför är det viktigt att du är prestigelös, flexibel och alltid beredd att göra det lilla extra!

VEM ÄR DU?

För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som positiv, social och utåtriktad. Du är serviceminded ut i fingerspetsarna, tycker det är roligt att hjälpa andra och kan ha många bollar i luften. Vidare är du praktiskt lagd, duktig på att lösa problem och har ett sinne för ordning och reda. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är självgående och kan ta egna initiativ.

Du måste uppfylla nedan krav:

- Har tidigare arbetat med service. Kanske har du arbetat på restaurang eller i butik, men känner dig redo för en ny utmaning?
- Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.


Det är meriterande om du arbetat som receptionist eller i en liknande roll tidigare.



VAD ERBJUDER VI?

Som anställd på Bara Posten Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter. Vi erbjuder alla våra konsulter friskvård.



ÖVRIG INFORMATION

- Den här rekryteringsprocessen hanteras av Bara Posten Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer att vara anställd av oss på Bara Posten Bemanning och blir uthyrd till vår kund. Ambitionen på sikt är att du ska bli överrekryterad och anställd direkt av kunden.

- Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

- Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bara Posten Bemanning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 april 2023
  • Ansök senast: 23 september 2023

Liknande jobb


Receptionist

Receptionist

19 november 2024

19 november 2024

Spontanansökan - Receptionist

19 november 2024