OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20200259
Arbetsuppgifter
Som medarbetare i receptionen välkomnar du och tar emot besökare till Kungsgatan 13. Du hjälper medarbetare i huset med frågor om kontorsmaterial, posthantering, fakturor och passertaggar med mera.
Du sorterar post och allmänna handlingar till medarbetare i huset och sköter beställningar och fakturahantering.
Kvalifikationer
Vi söker dig med godkänd gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning, gärna inom administration, offentlighets- och sekretesslagen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som adekvat.
Du har minst två års erfarenhet av arbete inom serviceyrke. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning, arbete i reception, kundservice eller med administration, exempelvis av registrering av allmänna handlingar eller fakturahantering.
Du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift, och grundläggande kunskaper i engelska. Kunskaper i andra språk är meriterande.
För att lyckas med uppdraget krävs att du gillar att arbeta med människor och visar intresse och förståelse för andra. Du är lyhörd, flexibel, kommunikativ och uttrycker dig på ett korrekt och trevligt sätt. Du är stresstålig, noggrann och kan snabbt anpassa dig till olika situationer. Du har god förmåga att planera, organisera och följa upp ditt arbete. Du tar initiativ, är självgående och tycker om att ta ansvar.
Du ger ett trevligt bemötande när du tar emot besökare, svarar i telefon och mejl samt hanterar diverse administrativa uppgifter effektivt. Du har integritet och visar det i dina handlingar genom att hantera känslig information på ett professionellt sätt.
Du är också en van användare av Office-paketet och har en positiv inställning till digitala verktyg. Erfarenhet av registrering av allmänna handlingar i Platina och fakturahantering i Ekot är meriterande.
Om arbetsplatsen
Vi på enheten för nämnd- och ärendehantering söker en medarbetare till vår reception på Kungsgatan 13. Vi är tio medarbetare på enheten som är placerade under kommunikationsavdelningen. Enheten har det övergripande ansvaret för utredning av ärenden till hälsa-, vård- och omsorgsnämnden och ger stöd och service inom reception och kontorsvaktmästeri till medarbetare på Kungsgatan 13.
Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Början av juni 2020 eller enligt överenskommelse.
Övrigt
Om du har sökt tjänster i Malmö stad tidigare så märker du kanske att du söker till denna tjänst på ett nytt sätt. Vi byter rekryteringssystem för att det ska vara enklare för dig att söka våra tjänster. Om du vill återanvända en ansökan du gjort för en tidigare tjänst hos oss kan du logga in på ditt konto i Visma Recruit och ladda ner ditt tidigare CV och personliga brev.
Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98