Receptionist till kund i Solna

Receptionist till kund i Solna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Beskriver du dig själv som utåtriktad och orädd samt förstår vikten av god service? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta inom reception, konferens, hotell, butik eller annat yrke som ställer höga servicekrav? Just nu söker vi Receptionister till kund i Solna

Vi söker dig som vill arbeta i en serviceroll med olika funktioner såsom reception/front desk, servicevärd/floor host samt servicevärd/handytech. Du kommer erbjudas ett varierande arbete i en spännande och modern kontorsmiljö. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
Inom Reception/Front desk finns det olika ansvarsområden inom reception, växel/kundtjänst samt administration. 


Som receptionist har du arbetsuppgifter såsom besöksmottagning, svara på förfrågningar från besökare och personal, administration, ansvara för receptionsområdet, följa av kunden angivna säkerhetspolicys, nödprocedurer och övriga dagliga rutiner som normalt förekommer i en reception. 


I växeln/kundtjänst har du arbetsuppgifter som bland annat innefattar att koppla inringande samtal till rätt mottagare, hänvisa till externa telefonnummer och andra kontaktkanaler, svara på frågor och lämna ut information, registrera ärenden för kundtjänst, sök/kontakta personer i företaget och uppföljning av ärenden, administration av hänvisningssystem för telefonister vilket inkluderar löpande kontakt med verksamheten.

Kvalifikationer
För att vara aktuell har du: 
Erfarenhet av att arbeta inom reception, hotell, butik eller annat yrke med högt ställda servicekrav 
Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift 
Datorvana och grundläggande IT-kunskaper i MS Office 
Avslutad gymnasieexamen

Det är meriterande om du har: 
Erfarenhet av hantering av AV-utrustning, IT och/eller vaktmästeriuppgifter
Arbetat inom kontorsservice på stora kontor eller liknande funktioner

För att trivas i teamet på Facilities Services beskriver du dig själv som utåtriktad, noggrann, orädd och framförallt serviceinriktad. Vidare har du ett prestigelöst engagemang och arbetar proaktivt för att lösa olika situationer som uppkommer under dagen. Dessutom trivs du med att arbeta tillsammans med andra för att nå gemensamma mål, värdesätter ett gott samarbete samt stöttar dina kollegor när det behövs.
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
Sista ansökninsdag: 2022-09-28, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


Omfattning: Heltid, kontorstider mellan 07:30-16:30. 


Start: Enligt överenskommelse 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 september 2022
  • Ansök senast: 28 september 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


9 december 2024

Regulatory Affairs Specialist

20 november 2024