Receptionist till lokalpolisområde Södra Lappland, Visstid

Receptionist till lokalpolisområde Södra Lappland, Visstid

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en administratör till vårt team som är serviceinriktad, ansvarstagande och flexibel. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisområde Västerbotten har verksamhet i hela Västerbottens län fördelat på tre lokalpolisområden, en utredningssektion samt ett polisområdeskansli. Lokalpolisområde Södra Lappland omfattar kommunerna Lycksele, Storuman, Sorsele, Vilhelmina, Åsele och Dorotea.

Vi söker dig som vill arbeta som ambulerande receptionist hos Stöd/Servicegruppen i Lokalpolisområde Södra Lappland med möjliga placeringsorter: Storuman, Vilhelmina eller Lycksele

ARBETSUPPGIFTER
Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service. Att arbeta som administratör i reception är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för polisverksamheten genom att ha engagemang, kvalitet och säkerhet i handläggningen av ärenden kombinerat med effektivitet. I rollen som vår receptionist ingår det att ambulerar mellan våra stationer vid behov, samt att skifttjänstgöring kan med tiden tillkomma.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av:
• handläggning av passärenden, d v s ansökan om pass, nationellt ID-kort samt utlämning av resehandlingar
• hantering av hittegods
• ta emot besök och telefonsamtal, samt vara allmänheten behjälplig
• övriga arbetsuppgifter kan tillkomma då inflödet av ärenden kan variera i hög grad

KVALIFIKATIONER
Krav

Detta är en möjlighet för dig som har:
• avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift
• god datavana och ha lätt för att lära dig nya IT-system
• B-Körkort

Meriterande

Det är meriterande om du:
• har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• har erfarenhet av arbete inom polisen, annan myndighet eller offentlig förvaltning
• har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods, RAR och Durtvå
• behärskar ytterligare språk än svenska och engelska

Personliga egenskaper
Den här rollen ställer krav på engagemang, tillgänglighet och effektivitet. Du klarar av att arbeta i ett både högt och lugnt arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande. Du har ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt med en god samarbetsförmåga. Då arbetet är utåtriktat och med daglig kontakt med människor fäster vi stor vikt vid dina sociala färdigheter.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
En förutsättning för att du skall kunna påbörja arbetet som administratör i receptionen är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska intern utbildningen som vi inleder de första veckorna.

Arbetsorter: Storuman, Vilhelmina (eventuellt även Lycksele)

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 13 maj 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. ninwa.youssef@polisen.se

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

t.f chef RLC Hans-Olof Marsktröm
010-5682220
t.f gruppchef Örjan Ovesson
010-568 22 22
SEKO Sven-Erik Karlsson
11414
Polismästare Bengt Jansson
076-145 65 40
Chef forensiska sektionen Helén Kelly
010-56 83390
Inspektör, Forensik 3 Rgn Nord Fredie Wibron

HR-partner Eva Wikman
010-56 83945
Fackliga företrädare från OFR/P, SEKO, OFR/S och

Mats Eriksson
010-568213
Kommissarie Ulf Wikner
010-56 826 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Nord
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2022
  • Ansök senast: 13 maj 2022

Besöksadress

Ridvägen 10 90109 Umeå
None

Postadress

Box 463
Umeå, 90109

Liknande jobb


Hotellreceptionist

Hotellreceptionist

27 november 2024

Nattreceptionist - sommarsäsong 2025

Nattreceptionist - sommarsäsong 2025

27 november 2024

27 november 2024