OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om arbetsplatsen
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en administratör till vårt team som är serviceinriktad, ansvarstagande och flexibel. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polisområde Västerbotten har verksamhet i hela Västerbottens län fördelat på tre lokalpolisområden, en utredningssektion samt ett polisområdeskansli. Lokalpolisområde Södra Lappland omfattar kommunerna Lycksele, Storuman, Sorsele, Vilhelmina, Åsele och Dorotea.
Vi söker dig som vill arbeta som ambulerande receptionist hos Stöd/Servicegruppen i Lokalpolisområde Södra Lappland med möjliga placeringsorter: Storuman, Vilhelmina eller Lycksele
Arbetsuppgifter
Receptionen är Polismyndighetens ansikte utåt och ofta den första kontakten för allmänheten. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service. Att arbeta som administratör i reception är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för polisverksamheten genom att ha engagemang, kvalitet och säkerhet i handläggningen av ärenden kombinerat med effektivitet. I rollen som vår receptionist ingår det att ambulerar mellan våra stationer vid behov, samt att skifttjänstgöring kan med tiden tillkomma.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av:
handläggning av passärenden, d v s ansökan om pass, nationellt ID-kort samt utlämning av resehandlingar
hantering av hittegods
ta emot besök och telefonsamtal, samt vara allmänheten behjälplig
övriga arbetsuppgifter kan tillkomma då inflödet av ärenden kan variera i hög grad
Krav
Detta är en möjlighet för dig som har:
avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift
god datavana och ha lätt för att lära dig nya IT-system
B-Körkort
Meriterande
Det är meriterande om du:
har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
har erfarenhet av arbete inom polisen, annan myndighet eller offentlig förvaltning
har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods, RAR och Durtvå
behärskar ytterligare språk än svenska och engelska
Personliga egenskaper
Den här rollen ställer krav på engagemang, tillgänglighet och effektivitet. Du klarar av att arbeta i ett både högt och lugnt arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande. Du har ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt med en god samarbetsförmåga. Då arbetet är utåtriktat och med daglig kontakt med människor fäster vi stor vikt vid dina sociala färdigheter.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Malin Eriksson, Gruppchef 070-689 21 91/ malin.eriksson@polisen.se
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Ninwa Youssef mail ninwa.youssef@polisen.se.
Fackliga företrädare
SEKO polisen Nord, ST region Nord, SACO-S region Nord, Polisförbundet region Nord. Samtliga nås via polisens växel 114 14.
Övrig information
En förutsättning för att du skall kunna påbörja arbetet som administratör i receptionen är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska intern utbildningen som vi inleder de första veckorna.
Arbetsorter: Storuman, Vilhelmina (eventuellt även Lycksele)
Arbetstid: veckoplanerad arbetstid (40h/vecka)
Tillträde: omgående och enligt överenskommelse men t.o.m. 2022-08-31 med eventuell möjlighet till förlängning
Funktion: Administratör reception
Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult ninwa.youssef@polisen.se
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se