OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är din drivkraft att ge service som överträffar kundens förväntningar, att leverera det lilla extra i samarbete med kollegor i ett glatt gäng?
Trivs du i en roll som spindeln i nätet med mycket kundkontakt och varierande arbetsuppgifter? Har du tidigare erfarenhet av receptions- eller annat servicearbete?
Beskriver detta dig? Kanske är du då den vi söker i denna roll.
Vi erbjuder dig
En arbetsdag hos oss är aldrig den andra lik. Här får du stor nytta av erfarenhet och fallenhet för olika typer av kundmöten. Du kommer att arbeta i en grupp med kunniga och lösningsorienterade kollegor som arbetar prestigelöst tillsammans för att ge den allra bästa kundservicen.
I din roll får du stor möjlighet att utveckla verksamheten och hitta nya sätt att arbeta på.
Om oss
Messingeenheten ansvarar för service och inre fastighetsdrift i Multifunktionshuset Messingen. Här finns två gymnasieskolor, bibliotek, kulturskola, trygghetscenter, kafé och en restaurang som hyresgäster. Huset präglas av liv och rörelse dagtid som kvällstid alla dagar i veckan.
I Messingen finns även ett scenrum där kommunens kulturproducent erbjuder ett fint kulturprogram för Väsbys medborgare. Vi har även interna mötesbokningar samt bokningar från föreningar i scenrum samt övriga lokaler.
Vi är idag en liten enhet på 9 personer som samarbetar tätt för att se till att husets allmänna och uthyrningsbara delar har fungerande och kvalitativ service och kvalitet. I nuläget pågår även ett utvecklingsprojekt som innebär att enheten kommer att ansvara för kommunkontorens kontorsnära interna servicetjänster.
Om tjänsten
Tjänsten är ett vikariat på 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning.
Rollen som receptionist hos oss innebär bl.a:
- Bemanning av reception och ett ”värdskap” i husets allmänna delar
- Lokalbokning
- Mottagning av besökare till verksamheter i huset
- Hantera post och leveranser
- Försäljning av biljetter
- Ge service och värdskap i samband med inbokade arrangemang
- Sedvanliga konferensvärdinneuppgifter
- Hantera felanmälan och synpunkter
- Möblering av mötesrum och scenrum kan förekomma
- Administrativa uppgifter
- Vissa städuppgifter vid behov
- Delta och bidra i enhetens gemensamma verksamhets- och arbetsmiljöarbete
Är du den vi söker?
Vi söker dig som:
- är minst 18 år
- har minst 2 års erfarenhet av arbete i reception, konferensverksamhet eller likvärdig serviceroll med mycket kundkontakt.
- behärskar det svenska språket mycket väl i tal och skrift
- kan uttrycka sig väl på engelska i tal och skrift
- har god fysik då tunga lyft kan förekomma
- har goda kunskaper i Officepaketet samt IT-vana
Det är meriterande om du har:
erfarenhet av att arbeta med logistik och utförande av mötesbokningar eller interna servicetjänster.
Som person är du:
Strukturerad, positiv och lösningsorienterad. Du har förmågan att prioritera och ta beslut i en miljö med fart och fläkt. Du tar ansvar för både din egna och arbetsgruppens utveckling.
Du är trygg i dig själv och har förmågan att oavsett situation ge kunder och kollegor ett gott bemötande. Din drivkraft är att ge god service och utveckla verksamheten. Vidare är du samarbetsorienterad och trivs med ett nära samarbete med kollegor.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ansökan
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Upplands Väsby kommun är ett finskt förvaltningsområde, informera därför gärna om du är finskspråkig.
Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor som flera olika personalförmåner, som bland annat friskvårdsbidrag och förmånliga erbjudanden via vår förmånsportal. Mer information finner du på https://www.upplandsvasby.se/jobb-och-foretagande/jobb-och-praktik/kommunen-som-arbetsgivare.html
Varmt välkommen med din ansökan!