Receptionist till Odgers Berndtson

Arbetsbeskrivning

SNABBFAKTA:

Omfattning: Heltid
Arbetstider: 8-17
Ort: Centrala Stockholm
Startdatum: Omgående
Anställningsform: Allmän visstidsanställning

DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS ÄR ODGERS BERNDTSON:



ODGERS BERNDTSON är ett av världens ledande företag inom chefsrekrytering med över 60 kontor och 1000 anställda i 35 länder runt om i världen. Ungefär hälften av medarbetarna på kontoret arbetar med rekryteringsuppdrag på ledningsgruppsnivå i de flesta branscher och funktioner. Resterande personal tillhör Nordic Interim som är specialiserade på att hitta chefer för tidsbestämda uppdrag. Du kommer stötta samtliga på kontoret.
Läs mer om företaget här: www.odgersberndtson.com



HUR SER EN VANLIG DAG UT?/DIN ROLL:

Som receptionist är du ansiktet utåt och den första kontakten för kunder och kandidater. Du svarar på inkommande samtal i växeln och porttelefonen samt tar hand om besökare till kontoret. Vidare ansvarar du för diverse administrativa uppgifter samt för att mötesrum, kök och övriga gemensamma ytor är representativa och håller hög nivå. Du kommer tillsammans med kontorschefen på företaget ta hand om ett kontor med drygt 20 medarbetare och en strid ström av gäster.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Ta emot och välkomna kunder och kandidater


- Hantera inkommande samtal för båda företagens räkning


- Inhandla och förbereda förekommande luncher, kaffebrickor och liknande


- Säkerställa att samtliga gemensamma ytor är fräscha


- Hantera posten och andra försändelser


- Ansvara för beställning/inköp av kontorsmaterial samt varor till köket allt efter behov


- Registrera CV och annan dokumentation i databasen


- Hantera andra ärenden eller uppgifter vid behov, t.ex. inbjudningar och utskick
- Planera dagens mötesschema


VEM ÄR DU?

Vi söker dig som brinner för och motiveras av att ge bra service och som vill vara en god representant för företaget. Som person är du positiv, självgående och prestigelös. Du är proaktiv och räds inte för att hugga i där så behövs. Du är professionell, har hög integritet och förstår vikten av diskretion. Vidare är du strukturerad, noggrann och pålitlig.

Viktigt för tjänsten:

- Tidigare erfarenhet av service
- Gymnasieexamen
- Talar och skriver obehindrat på svenska
- Mycket goda kunskaper i engelska


VAD ERBJUDER VI?

Som anställd på Bara Posten Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter. Vi erbjuder alla våra konsulter friskvård.

ÖVRIG INFORMATION

- Den här rekryteringsprocessen hanteras av Bara Posten Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer att vara anställd av oss på Bara Posten Bemanning och blir uthyrd till vår kund.


- Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.


- Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se


OM BARA POSTEN BEMANNING

Bara Posten Bemanning erbjuder bemanning- och rekryteringslösningar med fokus på kontorsnära tjänster såsom reception, kontorsservice, administration samt tjänster inom ekonomiområdet. Bara Posten Bemanning riktar sig till företag som värdesätter god service och möjligheten att arbeta med duktiga och lösningsorienterade människor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bara Posten Bemanning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 maj 2022
  • Ansök senast: 27 oktober 2022

Liknande jobb


Hotellreceptionist

Hotellreceptionist

27 november 2024

Nattreceptionist - sommarsäsong 2025

Nattreceptionist - sommarsäsong 2025

27 november 2024

27 november 2024