Receptionist till Santa Maria/Paulig

Arbetsbeskrivning

Detta uppdrag startar som ett konsultuppdrag via The Pace/Wise Professionals med start 1 september med möjlighet för fastanställning efter 6 månader. Tjänsten är på heltid, 07:50-16:20 och du kommer utgå från Santa Marias trivsamma kontor på Argongatan 2D i Mölndal.

Ditt uppdrag

I rollen som receptionist har du det övergripande ansvaret för receptionen och trivseln på kontoret. Du är den första personen som kollegor, kunder och besökare möter och även den som lämnar det sista trevliga avtrycket. Du kommer bland annat att ta emot besökare, svara i telefon samt ansvara för växeln. Vidare ansvarar du för att säkerställa att alla gemensamma ytor så som konferensrum, café mm är i ordning och att fylla på med varor i shopen. Du kommer ha ett kontaktnät såväl internt som externt och där kommer din goda förmåga att kommunicera väl till användning. Du har även ansvaret för att beställa blommor, boka taxi, fylla på med kaffe samt bjuda besökare på kaffe och ansvara för mindre inköp till kontoret. Administrativa uppgifter förekommer som att fram listor, statistik samt publicera information på intranätet. Självklart kan andra uppgifter förekomma förutom ovannämnda arbetsuppgifter.

Din bakgrund

För rollen som receptionist söker vi dig som har ett par års erfarenhet från en liknande roll inom reception eller motsvarande. En bakgrund inom andra serviceyrken som hotell eller konferens kan också vara meriterande. För att vara framgångsrik i rollen är du expert på att se och uppmärksamma människor, du har service ut i fingerspetsarna, och ser och gör det där lilla extra för att skapa en plats där människor trivs och vill vara. Du är duktig på att möta människor, ha varierande arbetsuppgifter, är initiativrik i din ambition att göra receptionen till kontorets hjärta. Du trivs med att arbeta i ett varierat tempo och har inga problem att hantera flera uppgifter parallellt. Du är en van användare av Officepaketet, är en god kommunikatör och känner dig bekväm på både svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Som person är du serviceinriktad, positiv och professionell. För att axla rollen på ett bra sätt behöver du vara strukturerad, självgående och ha god planeringsförmåga. Du har god social förmåga och som person är du nyfiken och även van att jobba med flera kontaktytor och har lätt för att anpassa dig efter rådande situation. Den erfarenhet du har från tidigare roller är du trygg i att fatta egna beslut i det dagliga arbetet. Vi välkomnar även dina idéer och vilja att forma och utveckla rollen och receptionen.

Om Santa Maria/Paulig

Paulig är ett familjeägt livsmedelsföretag som vill skapa en ny, hållbar matkultur - för både människa och planet. Paulig erbjuder smaker i alla former: kaffe och drycker, Tex Mex och kryddor, snacks och växtbaserade alternativ. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta och Poco Loco. Paulig har över 2 000 passionerade medarbetare i 13 länder som alla samlas kring syftet For a life full of flavour. Paulig vill driva förändringen mot en hållbar matkultur och är övertygade om att smaken är nyckeln till att skapa en bättre värld. Det vi lägger på tallriken i dag gör skillnad i morgon. Läs mer om Paulig.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.

Wise Professionals är specialister på hållbar rekrytering och attraktion som arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration. Vi tillsätter bland annat roller som administrativ chef, kundtjänstchef, receptionschef, VD-assistent, exekutiv assistent, Office Manager, koordinator, administratör och sälj-, jurist- och kontorsassistent.

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Ansvarig för rollen är Konsultchef Stephanie Grammenidis (stephanie.grammenidis@thepace.se) och Talent Acquisition Specialist Rebecca Jonsson rebecca.jonsson@wise.se.

I och med att det är sommarperiod så kommer återkopplingen att dröja något mer än vänligt då även vi går på semester, stort tack för ditt tålamod!

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 5 juli 2022
  • Ansök senast: 9 augusti 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Passhandläggare (Sommarvikariat)

Passhandläggare (Sommarvikariat)

20 december 2024