Receptionist till Servicecenter på KTH

Receptionist till Servicecenter på KTH

Arbetsbeskrivning

KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi.




I denna tjänst tillhör du Servicecenter på skolan för Kemi, Bioteknologi och Hälsa (CBH).

CBH är en av KTH:s fem skolor med verksamhet på fyra olika geografiska platser; Valhallavägen, AlbaNova, Flemingsberg samt Solna. Denna tjänst är placerad på campus Flemingsberg.

Eftersom Servicecenters verksamhet fortfarande är under uppbyggnad efter en omorganisation kommer mycket fokus initialt vara att tillsammans med teamet bygga upp och utveckla befintliga tjänster, rutiner och processer.  Detta för att ge de anställda och studenterna förstklassig service. I denna spännande och sociala roll erbjuds du en utvecklande roll i en internationell miljö!

Arbetsuppgifter
Som Receptionist till KTH:s Servicecenter har du många och varierande arbetsuppgifter. Ditt huvudsakliga uppdrag är att ge rådgivning och service till lärare, studenter och övriga anställda. Bland dina uppgifter i receptionen ingår:

- hantering av passerkort och nycklar
- administration av kurser, disputationer, möten och konferenser
- inköp
- lokalbokningar
- försäljning av KTH:s profilprodukter till studenter
- utlåning av utrustning inför kurser
- resebokningar.

Utöver detta kommer du ansvara för Servicecenters verksamhet vilket innebär att du är kontaktperson för många och funktionens ansikte utåt. Du kommer även få möjligheten att delge information muntligt inför större grupper om nyheter och ändringar som sker i Servicecenter och Campus Flemingsberg.

Stor del av din kommunikation med besökare i receptionen kommer ske på engelska. Dina ärenden kommer via telefon, över disk samt genom ärendehanteringssystemet Edge.

Arbetstiderna är vanligtvis kontorstider, med undantag vid tentamensperioder, då du stöttar skolans utbildningskansli. Det innebär tidiga morgnar eller sena eftermiddagar samt vid enstaka tillfällen även lördagar.

Vi erbjuder
- En tjänst med möjlighet till flex samt fina personalförmåner via Benify
- En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid
- Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö.

https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050

Kvalifikationer
Krav

- Gymnasieutbildning
- Minst ett års erfarenhet av arbete i reception eller liknande där även administrativa uppgifter ingått
- Erfarenhet av servicearbete där du tagit stort eget ansvar samt tagit egna initiativ
- God vana av Officepaketet, främst Excel.
- Eftersom KTH har studenter och medarbetare från hela världen är det även ett krav att du har en god kommunikativ förmåga i såväl svenska som engelska.

Meriterande

- Erfarenhet av att arbeta med konferenser
- Vi ser gärna att serviceerfarenheten ingått i din senaste anställning

Personliga egenskaper

För att trivas i denna tjänst krävs det att du har en utmärkt fingertoppskänsla för service. Du är initiativtagande, har en förmåga att se vad som behöver göras och tycker om att driva uppgifter på ett självständigt vis. Utöver detta är du noggrann i ditt arbete och ska känna dig bekväm med att arbeta såväl självständigt som i team. För att utföra arbetet och för att fungera i miljön krävs även att du har en personlig mognad och en hög social kompetens.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Fackliga representanter
Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. 

Ansökan
Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time).

Om anställningen 
Tidsbegränsad anställning i upp till 1 år, med tillträde enligt överenskommelse.

Anställningen tidsbegränsas enligt avtal.

Övrigt
Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund

För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Emmer / Professor,
aae@kth.se, 08-7906407
Inger Odnevall Wallinder, professor;
08 790 6621, ingero@kth.se
Carina Lagergren, professor;
08 790 6507, carinal@kth.se
Klas Engvall, professor;
08 790 8995, kengvall@kth.se
Eric Tyrode, universitetslektor;
08 7909915, tyrode@kth.se
Istvan Furo, professor;
08 7908592, furo@kth.se
Gaston Crespo, biträdande universitetslektor;
08 7906419, gacp@kth.se
Inna Soroka, Dr.;
08 790 9270, soroka@kth.se
Carina Lagergren, Professor;
08 790 6507, carina@kth.se
Karin Odelius
hoem@kth.se

Sammanfattning

Besöksadress

Brinellvägen 8
None

Postadress

Brinellvägen 8
Stockholm, 10044

Liknande jobb


Administratör

8 oktober 2024