Receptionist till Socialförvaltningen Centrum

Receptionist till Socialförvaltningen Centrum

Arbetsbeskrivning

Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg, Majorna, Linné, Örgryte och Härlanda ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till insatser för en jämlik stad.
Vi vill skapa en mer likvärdig och effektiv socialtjänst som utgår från evidens och erfarenhet.

Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i stadens hjärta - jobba hos oss!



ARBETSUPPGIFTER
Den administrativa enheten i socialförvaltning Centrum arbetar med att utforma och erbjuda ett administrativt stöd till vår förvaltning och möter besökarna på Skånegatan i den reception som finns där. Vårt arbete präglas av en hög kvalité och vi strävar efter att anpassa stöd och service så att vårt arbete kommer kunder och brukare till nytta. Vi är en ny enhet där fyra av de gamla förvaltningarna i staden nu ska bygga upp ett gemensamt arbetssätt för att kunna skapa goda förutsättningar för de vi är till för. Det innebär att vi ser över befintliga arbetsuppgifter och kan komma att ändra på denna och andra tjänsters innehåll.

Vi söker nu en receptionist för en tillsvidaretjänst på heltid.

Arbetet innebär i första hand att bemanna vår reception på Skånegatan och ansvara föra arbetsuppgifter kopplade till denna. Kontoret är både huvud- och områdeskontor för den nya förvaltningen Socialförvaltning Centrum. I receptionen arbetar du med att möta våra besökare som främst är medborgare som besöker socialkontoret men även besökare till de medarbetare och chefer som arbetar i huset. Du hanterar bland annat telefonsamtal, stöttar med tekniskt material till besökare i konferensrummen, hanterar post och vidareförmedlar handlingar. Arbetet i receptionen är mycket viktigt för att alla de verksamheter som finns i huset ska fungera. Vi lägger stor vikt vid gott och flexibelt bemötande för hos oss ska alla känna sig välkomna.

Du kommer i denna tjänst även att arbeta med administrativa arbetsuppgifter och ger då ett kvalificerat stöd och service till chefer. Hur denna del av tjänsten kommer se ut är ännu inte beslutat. Du kommer att ha möjlighet att vara med och påverka utifrån dina kompetenser och verksamhetens behov.

Vi är idag 23 medarbetare och hos oss vill vi arbeta tillsammans för att kunna ta stöd av varandra och använda varandras kompetenser. Du kommer att ingå i ett team med kompetenta och erfarna kollegor. Tillsammans är ni ansvariga för de arbetsuppgifter som teamet har.


KVALIFIKATIONER
- Du har eftergymnasialutbildning inom yrkesområdet.
- Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som administratör i offentlig förvaltning.
- Du har kompetens i bemötande och det är meriterande om du mött den målgrupp som besöker socialkontor tidigare.
- Du har förmåga att lyssna in och anpassa ditt arbete utifrån kunders behov och önskningar.
- Du har god social kompetens och arbetar gärna tillsammans med dina kollegor.
- Du strävar efter att ständigt utveckla dig själv, i din professionella roll och i din roll som kollega.
- Du planerar, prioriterar och följer upp ditt arbete på ett självständigt och effektivt sätt.
- Du skapar systematiska strukturer för ditt arbete och ditt arbete genomsyras av noggrannhet.
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Ytterligare språkkompetens är meriterande.
- Du har god datavana och har lätt för att lära nytt när det gäller digitala arbetsverktyg. Goda kunskaper i office-paketet är ett krav.

Sammanfattning

Liknande jobb


18 december 2024

18 december 2024