OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området.
I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en receptionist till vår reception på Topasgatan 58, ett av våra socialkontor i socialförvaltning Sydväst. Som administratör i receptionen ingår du i den administrativa enheten, vilken består av ca 20 kompetenta medarbetare med olika administrativa uppdrag och utbildning. Vi finns på tre olika adresser i sydvästra Göteborg och tillsammans arbetar vi med att stötta myndighetsavdelningarna inom socialförvaltning Sydväst.
Tjänsten innebär främst att ta emot de klienter och besökare som kommer till socialkontoret. I arbetsuppgifterna ingår även socialadministrativa uppgifter i form av aktualiseringar av el- och hyresskulder, besvara inkommande mail och telefonsamtal, handha diariet m.m. Som administratör i receptionen arbetar du nära enheterna på socialkontoret och är ofta den första person våra klienter och besökare möter. Därför är det viktigt att du är intresserad av att arbeta med socialt arbete och har ett trevligt och professionellt bemötande.
Förutom det socialadministrativa arbetet stöttar receptionen även socialkontoren med diverse samordning av exempelvis inköp, fakturering, informationsspridning m.m. Vårt arbete präglas av en hög kvalité och vi strävar efter att anpassa stöd och service så att vårt arbete kommer kunder och brukare till nytta. Vi är en ny enhet där vi arbetar för att skapa gemensamma arbetssätt och skapa goda förutsättningar för de vi är till för. Det innebär att vi ser över befintliga arbetsuppgifter och kan komma att ändra på denna och andra tjänsters innehåll.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha gymnasieutbildning inom samhälle, ekonomi eller likvärdig.
Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.
Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.
Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samtidigt som du inte lämnar någonting åt slumpen. Du har förmåga att ha fokus på detaljer. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet.
Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.