Receptionist till sommaruppdrag i Gamla stan sökes!

Receptionist till sommaruppdrag i Gamla stan sökes!

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som har minst 6 månaders erfarenhet av arbete som receptionist/telefonist och erfarenhet av att använda datoriserade telefonväxlar eller hänvisningssystem. Tjänsten är på heltid mellan v-26-v.31, låter detta intressant? I så fall vill vi gärna veta mer om dig och varför du skulle passa detta uppdrag.
Om tjänsten
Vi på Perido är på jakt efter en receptionist/telefonist till vår kund. Kunden är en stor myndighet, med ca 270 anställda med huvudkontor centralt i Gamla stan, Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Som receptionist kommer du att vara ansiktet utåt för myndigheten. Arbetsuppgifterna handlar främst om att ta emot besökare i receptionen, ta emot samtal, se till att lokalerna ser bra ut inför möten samt vara behjälplig för interna medarbetare med administration.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
ge informationsservice till kunder och medarbetare via telefon och elektroniskt
ta emot besökare och bud under kontorstid
vara behjälplig med myndighetens behov av service (exempelvis inom bokning, kopiering, inköp eller registrering)
arbete med myndighetens telefonservice (t.ex. koppla samtal, flytta anknytningar osv.)
arbete med myndighetens telefonservice/växel, besvara och förmedla inkommande och utgående samtal
lägga in ny information i växelns minnesfunktion

Dina egenskaper
Som receptionist hos vår kund kommer du att ha daglig kontakt med andra och bör därför vara en serviceinriktad person. Du är utåtriktad och har en naturlig fallenhet för att organisera och vara lösningsorienterad. För att lyckas i rollen krävs det också att du är uppmärksam och flexibel i ditt arbete.
Låter detta som en rolig utmaning? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Kvalifikationer:
Gymnasiumexamen eller likvärdig utbildning
Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet som receptionist och/eller växeltelefonist
Erfarenhet av att använda datoriserade telefonväxlar eller hänvisningssystem i minst tre (3) månader under de senaste tre åren, eller i två (2) år under de senaste 8 åren
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Erfarenhet av att använda telefonväxlar och hänvisningssystem
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Meriterande:
Erfarenhet av arbete med molnbaserad telefoniväxel
Erfarenhet av receptionsarbete inom offentlig sektor
Erfarenhet av enklare inköpsarbete

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag mellan v.26-v.31.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg som kan nås på mejl linn.willberg@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34682 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juni 2024
  • Ansök senast: 17 juli 2024

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024