Receptionist till statlig myndighet i Stockholm

Receptionist till statlig myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Karriärrådgivning, tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling. Intervjuträning inför nya möjliga uppdrag. Tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkade bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.


Är du receptionist och brinner för att ge god service till både medarbetare och besökare? Har du dessutom erfarenhet från den offentliga sektorn? Då har vi en fantastisk möjlighet att erbjuda dig en en tjänst inom reception och telefoni på en myndighet med stort samhällsansvar.
 
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare bland annat erbjuder dig värde genom karriärrådgivning, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 
 
Om uppdraget
 
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det betyder att vi ständigt får in tjänster från myndigheter där de söker duktiga receptionister. Som medarbetare på just denna myndighet kommer du att vara en del av den offentliga förvaltningen. Genom ditt bidrag skapar vi tillsammans ett värde för samhället i stort då vi tar vårt uppdrag på största allvar.
 
Genom att visa intresse skapar du också ett tillfälle att nå ut med vad just du har för tidigare erfarenheter och vad du vill bidra med i ditt nästa steg. Vi finns här för dig!
 
Exempel på dina arbetsuppgifter 
 

• Ge informationsservice till kunder och medarbetare via telefon och elektroniskt
• Ta emot besökare och bud under kontorstid
• Vara behjälplig med myndighetens behov av service (exempelvis inom bokning, kopiering, inköp eller registrering) 
• Arbete med myndighetens telefonservice (t.ex. koppla samtal, flytta anknytningar osv.)
• Arbete med myndighetens telefonservice/växel
• Besvara och förmedla inkommande och utgående samtal
• Lägga in ny information i växelns minnesfunktion.
 
Krav för tjänsten
 

• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet som receptionist och/eller växeltelefonist
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Erfarenhet av att använda telefonväxlar och hänvisningssystem
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
• Ha erfarenhet av att använda datoriserade telefonväxlar eller hänvisningssystem i minst tre (3) månader under de senaste tre åren, eller i två (2) år under de senaste 8 åren.
 
Meriterande krav för tjänsten
 

• Erfarenhet av arbete med molnbaserad telefoniväxel
• Erfarenhet av receptionsarbete inom offentlig sektor
• Erfarenhet av enklare inköpsarbete
• Erfarenhet av receptionsarbete om mer än sex månaders sammanhängande anställning under de senaste två åren
Vi ser även att du är  
 

• Serviceinriktad, med fokus på kunden, d.v.s. besökande och medarbetare, med ett professionellt förhållningssätt.
• Noggrann, ansvarstagande och tycker om att arbeta med såväl administrativa arbetsuppgifter som med människor.
• Självständig men med förmågan att arbeta i ett nära samarbete med ordinarie receptionist.
Uppdragsperiod och omfattning 
 
Uppdraget är på heltid under kontorstider med start från och med 2022-01-03 och pågår t.o.m 2024-01-02, med chans till förlängning.
 
Ansökan 
 
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Du är varmt välkommen! 
 
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Nicole Mattsson på nicole.mattsson@novare.se.
 
.
 
Hoppas vi ses!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Public
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2021
  • Ansök senast: 24 oktober 2021

Liknande jobb


Administratör

Administratör

13 november 2024