OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi växer och det innebär att du kommer att få vara med på en spännande resa där ditt bidrag kommer att göra stor skillnad Är du serviceinriktad, självgående och trivs med att arbeta brett med service och administration? Då kan vi erbjuda ett utvecklande arbete som Kontorsansvarig administratör/receptionist i Sikfors.
DIN ARBETSDAG
I rollen som kontorsansvarig administratör/receptionist kommer du vara den första person som kunder och besökare träffar, samt den person som verksamheten ofta vänder sig till i administrativa frågor.
I receptionen hanterar du en bredd av olika ärenden. Du möter besökare och kunder, förbereder och ger service vid kundbesök och event. Du hanterar kassa samt telefonväxel och andra administrativa uppgifter. Det ingår att stödja dina kollegor eller kunder i frågor kring enklare tekniska problem som t.ex. konferensutrustning, datorer, skrivare, telefoner, inloggningar och applikationer.
I ett team tillsammans med övriga kontorsansvariga har ni ett gemensamt ansvar för att ge service och administrativt stöd till alla avdelningar inom bolaget. Det ingår i ditt arbetet att ständigt arbeta med att öka kvalitén och dra lärdom av erfarenheter och feedback från omgivningen.
VI SÖKER
Du har en avslutad gymnasieutbildning gärna med ekonomisk inriktning. Du har något/några års erfarenhet av att ha arbetat som receptionist eller i en administrativ roll. Dina kunskaper i Officepaketet och Excel bör vara goda. Rollen kräver att du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och har en grundläggande muntligt kommunikativ förmåga i engelska.
Som person är du serviceinriktad, det vill säga du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående och har viljan och förmågan att hjälpa andra. Arbetet innebär många olika kontaktytor och det är därför viktigt att du kan samarbeta med andra genom att vara lyhörd och ha förmågan att anpassa dig till andra. Vidare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och strukturerar ditt arbetet på ett självständigt sätt. Arbetet kan periodvis vara stressande och det är viktigt att du kan behålla lugnet och fokusera på rätt saker. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
INFORMATION OM TJÄNSTEN
Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Test kan förekomma i urvalsprocessen. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. För att få en jämnare könsfördelning i vårt team ser vi gärna manliga sökande till tjänsten.
Vänta inte med att skicka in din ansökan i och med att ansökningarna hanteras löpande. Om du är intresserad av att höra mer, ring Anneli Andersson, administrativ-chef, på 010-690 10 20 så berättar hon mer om rollen och Stenvalls Trä AB som bolag.
Välkommen med din ansökan!
Vi är ett genuint familjeföretag som startades som ett snickeri i Sikfors i Norrbotten 1947. En by omgiven av skog, en skog som vi brukat och förädlat sedan dess. Det är ingen överdrift att säga att vi är hemma i skogen och att vi verkligen brinner för vår hembygd.
Det är kanske därför vi allt sedan starten alltid jobbat för att nyttja den skog vi tar i anspråk så ansvarsfullt som möjligt. Utnyttja alla delar. Optimera uttaget. Därför förädlar vi även klentimmer där andra gör flis av de stockarna. Vi tänkte också cirkulärt och resurseffektivt långt innan vi visste vad hållbarhet var.
För oss är det självklart att återinvestera våra vinster i att utveckla vår verksamhet och indirekt vara en motor för näringslivet i landsbygden. De senaste åren har vi återinvesterat inte mindre än en miljard i ny teknik och förbättrad verksamhet.
I dag är vi 562 anställda på 22 verksamhetsorter som omsätter 2,3 miljarder.
Vi har utvecklats till en koncern, från sågkedja till butikskedja. Idag äger Stenvalls 12 XL-BYGG-butiker. I koncernen har vi också utvecklat flera andra bolag inom olika specialområden, bland annat Kallax Flyg och Genesis IT. En utvecklingsresa som vi bara börjat. För entreprenörskapet är vår livsnerv, att hela tiden utvecklas och bli bättre