Receptionist till Svenska Kraftnät - Konsultuppdrag

Arbetsbeskrivning

Bakgrund

Svenska kraftnät är idag etablerat på flera orter i landet med huvudkontoret lokaliserat i Sundbyberg. Totalt omfattar lokalerna drygt 1100 arbetsplatser och andra funktioner.

Affärsverket växer och för att skapa rätt förutsättningar för myndighetens medarbetare att verka i de lokaler vi ansvarar för krävs en väl fungerande servicefunktion med vår reception som första anhalt och ansikte utåt.

Om tjänsten

Fastighetsenheten ansvarar bl.a. för myndighetens lokaler och fastighetsdrift. I uppdraget ingår också att driva och bemanna en av våra receptioner. Svenska kraftnät söker nu två konsulter som ska verka som receptionister på huvudkontoret i Sundbyberg.

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i reception eller med liknande arbete. Du är strukturerad och kan ha många bollar i luften - samtidigt som du levererar service i toppklass. I ditt arbetssätt är du strukturerad, noggrann och trivs med att se till att allt är fint runt omkring dig. Du är utåtriktad, trevlig och professionell och har integritet i ditt bemötande med både externa besökande som interna medarbetare.

Som receptionist fyller du en viktig funktion och har en central roll med mycket kontakter både utåt mot besökare och internt inom myndigheten. Du arbetar tillsammans med kollegor i receptionen och tjänsten innefattar sedvanliga arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifter

I uppdraget kommer konsulterna, i samverkan med övriga leverantörer kopplade till serviceuppdrag i myndigheten vara ansiktet utåt och hantera diverse arbetsuppgifter med service som huvudtema, såsom:

- Besökshantering
- Post och godsmottagning
- Telefonväxel
- Viss behörighets- och nyckeladministration.
- Hantering av inkommande mail


Säkerhetsprövning

Säkerhetsprövning av konsult krävs med anledning av att konsulten kan komma i kontakt med säkerhetskänslig verksamhet och IT-system.

Skallkrav

Utbildning (Svenska kraftnät kan på begäran kräva in bevis för utbildning eller certifikat):

- Gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot säkerhet, hotell eller service, alternativt motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet

Kompetens och Erfarenhet:

- 5 års erfarenhet från liknande uppdrag
- 5 års erfarenhet av arbete i MS Office, såsom Outlook, Excell, Word mfl
- Mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
- Goda kunskaper i engelska, först och främst i tal


Börkrav

- Utbildning i telefonisystemet InAttend
- Tidigare erfarenheter från arbete eller uppdrag hos statliga/regionala aktörer


Omfattning:

Uppdragsperiod: 14-aug-2022 - 13-aug-2023 med möjlighet till förlängning

Heltid: 40 i veckan

Arbetstider: M-F 07.00 - 16.30 med 30 min lunchuppehåll.

Placering: Sundbyberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 juni 2022
  • Ansök senast: 1 juli 2022

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024