Receptionist till väletablerad redovisningsbyrå

Arbetsbeskrivning

Är du noggrann, engagerad och tycker om att möta nya människor? Tycker du om service och söker en roll som "spindeln i nätet"? Har du läst ekonomisk inriktning på gymnasiet? Då är detta helrätt för dig!

Dina arbetsuppgifter

Som receptionist/administratör kommer du utföra sedvanliga receptionssysslor så som att ta emot besökare, svara i telefon och hanterera inkommande och utgående post. Utöver detta tillkommer administratörsdelen där du kommer avlasta de anställda och hjälpa dem med diverse administrativa sysslor. Exempel på sådana arbetsuppgifter kan vara att boka resor/hotell, scanning och arkivering av fakturor, inköp av kontorsmateriel osv.

Om företaget

Företaget är en stor revisions-, redovisnings- och rådgivningsorganisation som drar nytta av den globala organisationens omfattande storlek men samtidigt värnar om den lokala anknytningen och det personliga engagemanget detta medför. Företaget har ungefär 500 anställda runt om i Sverige och erbjuder sina kunder råd och hjälp i ärenden kopplade till exempelvis skatt, redovisning och lönefrågor. Till sitt stockholmskontor söker de nu en receptionist med administrativt ansvar då personen som idag besitter tjänsten har valt att gå vidare till nya utmaningar inom företaget.

Din profil

Du som söker denna tjänst har en relevant gymnasie- eller YH-utbildning inom exempelvis ekonomi eller administration. Din glada och positiva inställning till både kollegor, kunder och leverantörer kommer komma väl till pass då detta är en tjänst med mycket kontakt med olika människor. Som person ser vi även att du är engagerad, driven och initiativtagande. Då du kommer vara den första kontakten företagets kunder får när de besöker kontoret behöver du vara glad, trevlig och tycka om att överträffa folks förväntningar på vad bra service innebär. Utöver detta ser vi också att du är noggrann, strukturerad och ordningsam. Du behöver kunna uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska samt ha goda kunskaper i officepaketet.

Vi kommer vid denna rekrytering lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna.

Om oss

Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor

Arbetsort: Centrala Stockholm
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 8-17
Arbetsstart: Omgående eller enligt överenskommelse.

Urval sker löpande. Skicka därför in din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Lindgren

Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård

Linn Hansson

Ineta Broxe

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson

Caroline Stjerna

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 26 juni 2015

Besöksadress

Borgmästargränd 1D, Jönköping
None

Postadress

Borgmästargränd 1D
Jönköping, 55320

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024