OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
FÖRETAGSPRESENTATION AV HOTEL BIRGER JARL
Hotel Birger Jarl är ett fyrstjärnigt hotell beläget i centrala Stockholm.Hotellets nyrenoverade lobby, bar och restaurang bildar ett ljust och välkomnande landskap. Hotel Birger Jarl har 271 hotellrum och sviter samt en nybyggd konferensvåning för totalt 550 personer. Hotellet vänder sig till såväl affärs- och fritidsresenärer och har en stor andel internationella gäster. Hotel Birger Jarl är medlem i branschorganisationen Visita - Svensk Besöksnäring.
Hotel Birger Jarl AB ägs av Probitas - Immanuelkyrkans Förvaltnings AB. I koncernen ingår även Hotel Tegnérlunden AB, som också omfattar Hotel Micro, och Immanuelskyrkans Vård AB.
Receptionen är "spindeln i nätet" och hotellets ansikte utåt och receptionisten har således en central del i skapandet av gästernas intryck av sin vistelse på hotellet. Receptionisten ska bidra till att tillgodose gästernas behov genom att erbjuda en kompromisslös, 4-stjärnig och personlig service.
Vi söker en flexibel , positiv och glad person med utpräglad servicekänsla. Du är van att arbeta snabbt och effektivt även under stundtals högt och intensivt tempo.
Du kommer vara en del av vårt Serviceteam vilket innebär att du ska kunna hålla en bra kommunikation med din kollegor. Vi ser gärna att du har 2 års dokumenterad yrkesvana och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt har goda kunskaper i det engelska språket. Erfarenhet av hotelldatasystemet Opera är meriterande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Restaurangansv Pierre Faivre
08-674 18 26
Restaurangansv Pierre Faivre
08-674 18 26
Receptionschef Ashkan Aram
08-674 18 28
Köksmästare Charlie Sollergård
08-674 18 02
Service Team manager Ashkan Aram
08-674 18 28
Service Team Manager Lisa Schröder
08-674 18 00
Lina Andersson