Receptionist till vårt Stockholmskontor

Receptionist till vårt Stockholmskontor

Arbetsbeskrivning

Är du serviceinriktad och trivs i händelserika arbetsmiljöer? Drivs du av kommunikation med olika individer och att ta egna initiativ? Då är du välkommen att söka denna roll som Receptionist!

OM TJÄNSTEN

Ditt team och ansvarsområde

I rollen som Receptionist kommer du att tillhöra receptionsteamet på vårt kontor i Stockholm i Hagastaden. Teamet ger service både till interna medarbetare och externa besökare. De ger alltid en förstklassig upplevelse full av energi, värme och glädje. Som Receptionist är ditt huvudansvar att ge just det till alla du möter under en arbetsdag, både genom ditt bemötande och genom att våra receptioner ska ge ett trevligt och välkomnande intryck. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och receptionens fortsatta utveckling.

Din utveckling

För att få den bästa starten i din nya roll kommer du erbjudas en upplärning med receptionsteamet. Vidare kommer du att få chans till personlig och professionell utveckling i en ung, hungrig företagskultur med en strävan att alltid utvecklas, växa och trivas på jobbet. Tillsammans med dina kollegor i teamet jobbar ni mot att nå gemensamma mål som utvärderas kvartalsvis.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ge service utöver det vanliga till alla våra besökare, interna kollegor och till de som ringer vår växel
* Säkerställa att receptionen alltid är välkomnande och väl påfylld med exempelvis kaffe, dryck och fika
* Besvara frågor från kunder, konsulter och kandidater via mail
* Hantera interna ärenden samt vara behjälplig i receptionens administrativa delar
* Ha kontakt med leverantörer och göra beställningar till kontoret
* Sträva mot att nå teamets gemensamma mål och bidra till receptionens utveckling av rutiner och arbetssätt samt vara en stödfunktion till våra assistenter i teamet


VI SÖKER DIG SOM
- Har körkort
- Arbetslivserfarenhet av serviceyrken eller kundkontakt
- Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, att jobba med telefonen som främsta verktyg eller har jobbat i en reception tidigare

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper
- Serviceinriktad
- Initiativtagande
- Strukturerad
- Orädd
- Flexibel

Vår rekryteringsprocess

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök här. Det första steget i rekryteringsprocessen är att genomföra två tester av Assessio. Det ena är en personlighetskartläggning som tar cirka 20 minuter att slutföra, det andra ett test som testar din kognitiva förmåga som tar 12 minuter att slutföra. Anledningen till att vi använder oss av tester är för att säkerställa en solid och rättvis rekryteringsprocess med fokus på potentialen för den position vi anställer till.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på work@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. För tredje året i rad vann vi 2019 kategorin bästa service- och tjänsteföretag i Brilliants tävling Powered by People. Academic Work har med andra ord högst medarbetarengagemang av alla företag i branschen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 augusti 2023
  • Ansök senast: 19 september 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Receptionist

28 september 2024

27 september 2024

26 september 2024

25 september 2024