Arbetsbeskrivning
Om oss
Nu behöver vi förstärka teamet med en receptionist/ vårdadministratör. Vi är ett glatt gäng på 15 medarbetare- tillsammans gör vi skillnad för våra 4000 listade patienter.
Vårdcentralen finns idag i ljusa fina lokaler på plan 2 i Toppengallerian, närhet till buss samt mycket bra parkeringsmöjligheter. Vi har läkarmottagning, sjuksköteskemottagning, distriktsköteskemottagning, astma/kol mottagning och diabetesmottagning. Dietist, kurator och arbetsterapeut ingår i vårt rehabteam.
Din roll
Vill du vara vårt ansikte utåt? Vi söker just nu en medicinsk sekreterare som känner sig lockad av att få vara med och driva framtidens primärvård tillsammans med oss.
Vi erbjuder dig ett roligt och stimulerande arbete som är omväxlande och händelserikt. Med vanligt förekommande arbetsuppgifter så som medicinsk dokumentation, om- och avbokning av patienter, journalhantering scanning mm. De flesta av våra läkare använder TIK (taligenkänning) vilket innebär att våra journaldiktat är färre.
Som medicinsk sekreterare har du också egna ansvarsområden inom t.ex. IT ansvar, ansvar för PMO, ansvar för digitala kontakter samt kontakt med vårdgivarservice.
Som en del av vår verksamhet har du möjlighet att aktivt arbeta för att förbättra rutiner och arbetssätt tillsammans med dina kollegor. Vi försöker anpassa oss efter hur vårt samhälle ser ut och lägger stor vikt på att våga tänka nytt!
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en positiv och utvecklande arbetsplats med tydligt patientfokus. Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktighet från medarbetare vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte.
Ex:• Kollektivavtal• Närvarande chef• Kompetensutveckling, både internt och externt• Friskvårdsbidrag• Nätverk inom ditt områdetOm dig
Vi välkomnar nu dig som är utbildad inom hälso- och sjukvårdsadministration 80p (KY) eller 400p (YH) alternativt motsvarande utbildning som medicinsk sekreterare. Du har goda språkkunskaper i svenska, såväl i tal som skrift. Kunskap i PMO, Medspeech, PASiS, och QlikView är meriterande likaså om du har ett intresse för digitalisering.
Har du även ett intresse för digitala tjänster såsom exempelvis Facebook och sköta hemsidan är detta ett plus.
Du har god förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter när tempot varierar och kan anpassa ditt arbetssätt när förutsättningarna så kräver. Som person är du positiv och ansvarstagande med ett flexibelt förhållningssätt och du trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Tillsammans med oss delar du Capios värderingar och använder dem i ditt dagliga arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, vi jobbar med fortlöpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Inför tillsvidareanställningar tillämpar vi alltid först sex månaders provanställning.
Varmt välkommen med din ansökan!
Publicerat: 2024-12-17
Sista ansökningsdag: 2025-01-17