OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en positiv och engagerad Receptionist till vår kunds kontor i Växjö.
Receptionsytan är kundens ansikte utåt, det första och sista intrycket av ett besök. Receptionen ska ta emot, hänvisa och hjälpa kunder, besökare och anställda på ett tillmötesgående sätt, så att alla känner sig sedda och varmt välkomna genom ett glatt värdskap och en service på en hög nivå som förstärker kundens varumärke.
Vi söker dig som är administrativt lagd och som gillar att arbeta med varierade uppgifter då tjänsten innefattar både reception och kontorssupport. Du som söker tjänsten har en hög känsla för service och korrekt beteende gentemot kunder. Att arbeta hos oss är varierande och kräver stort personligt engagemang.
Arbetsuppgifter
• Välkomna, informera och vägleda besökare i receptionen
• Internsupport till företagets anställda. I den här funktionen hjälper du till med alla förekommande serviceuppgifter som finns på ett större kontor. Vanliga uppgifter är att ta hand om felanmälningar i huset och skicka vidare till respektive leverantör, ta emot och dela ut paket och gods, sortering och utdelning av post mm.
• Bemanna receptionen, telefonväxeln, hålla hänvisningssystemets uppgifter uppdaterade, informera medarbetare om telefonitjänster
• Ankomstregistrering och distribution av leverantörsfakturor
• Kontaktperson mot städ gällande kontor, materialbeställning
• Distribution av intern information via anslagstavlor och intranät
• Hålla entré/reception och konferensrum välkomnande för gäster och medarbetare
• Säkerställa att alla tjänster levereras enligt avtal och vara daglig kontaktperson mot kunden
Uppdraget bedrivs inom ramen för en integrerad servicelösning där du har ditt ansvarsområde, vilket i det här fallet är reception, men att du förväntas i viss utsträckning vara behjälplig inom andra områden inom verksamhetsservice.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är serviceinriktad och ansvarsfull och har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med goda referenser, gärna där du varit med och utvecklat en enhet. Du behärskar svenska och engelska mycket väl, både i tal och skrift samt har goda IT-kunskaper och förmåga att snabbt lära sig programvaror som krävs, ex. ärendehantering.
Vi ser gärna att du har ett öga för detaljer, god samarbets- och koordinationsförmåga men även vara initiativrik, kunna arbeta självständigt och inte är rädd för att fatta beslut om det krävs.
Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar Sodexos vilja att leverera service i världsklass samt delar våra värderingar Serviceanda, Laganda, Utveckling. Det innebär att du ska ha en hög servicenivå, god överblick över ditt serviceområde och kunna komma med förslag till förbättringar hos kunden.
Anställning
Anställningen är ett föräldravikariat med inledande provanställning, på heltid, 40h/v Dagtid mån – fre. Tillträde så snart som möjlighet efter överenskommelse
Har du frågor kontakta fredric.karlsson@sodexo.com Din ansökan vill vi ha snarast, dock senast den 7/9 2020. Intervjuer kommer ske löpande och anställning kan därför komma att ske före sista ansökningsdatum.
Sodexo grundades av fransmannen Pierre Bellon år 1966. Med hjälp av några tusen franska francs på fickan och stor entreprenörsanda startade han ett litet företag som levererade mat till företag i hans hemstad Marseille. Idag är Sodexo en av världens största arbetsgivare med verksamheter i 67 länder. Vi är världsledande inom Quality of Life Services vilket betyder att vi varje dag arbetar med målet att bidra till människors livskvalitet.
Genom över 100 olika tjänster effektiviserar och säkerställer vi att olika servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser, t ex: lokalvård, arbetsplats-, måltidstjänster. Vi driver även hjälpmedels- och konferensverksamhet.
Vårt brinnande engagemang för hållbarhet, att utveckla våra medarbetare och främja mångfald är vida känt runt om i världen och har resulterat i en mängd prestigefyllda utmärkelser. I Norden omsätter vi 633 miljoner euors och sysselsätter 10 000 medarbetare. Det gör oss till ett av Nordens ledande Service Managementföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper
LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,