OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Då har du hamnat rätt! Här väntar en social roll där du dagligen får möta människor inom olika branscher. Du blir ansiktet utåt för ett kontorskomplex och drivs av att komma till jobbet och inte veta vad dagen kommer att innehålla. Låter det som något för dig? Läs gärna vidare för att ta reda på mer!
Om tjänsten
Vi på Perido söker en Receptionist till vår kund, ett företag som utvecklar teknik till bilindustrin. Dina arbetstider är förlagda mån-fre 07:30-16:30 och tjänsten är placerad i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I den här rollen ansvarar du för flera olika arbetsuppgifter, stort som smått. Då du är det första intrycket för en besökare är det ditt ansvar att se till att receptionen är ren och fräsch, och självklart ge utmärkt service! I dina arbetsuppgifter ingår även:
Bistå interna medarbetare med service
Hålla ordning och reda- från första intrycket när en gäst kliver in i lobbyn till att receptionen är ren och fräsch
Sköter administrationen kring nya medarbetare såsom ID-kort och tillgång till parkeringsplatser
Snabbt kunna skifta fokus och prioritera bland arbetsuppgifter
Hänvisa besökare rätt
Telefonservice
Övrigt administrativt arbete
Dina egenskaper
För att du ska trivas i rollen som receptionist tror vi att du söker en social roll där du varje dag får möta många personer. Du besitter en stor dos empati som du längtar efter att få användning för i ditt dagliga arbete. För varje unik besökare så sätter du dig engagerat in i ärendet och letar fram bästa möjliga lösningen. Vidare ser vi att du är noggrann, strukturerad och har förmågan att behålla lugnet även vid hög arbetsbelastning. Slutligen tror vi att du är en teamplayer som hjälper till att göra det bästa av varje arbetsdag tillsammans med dina kollegor.
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Avklarad gymnasial utbildning
Minst ett års arbetslivserfarenhet som receptionist
Goda kunskaper i MS Office
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska
Omfattning och tillträde
Heltid, 6 månaders konsultuppdrag. Start i februari 2023.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Sandra Gudmundsson som kan nås på mejl sandra.gudmundsson@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33745 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.