Receptionist, vikariat

Arbetsbeskrivning

Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.

ÅM2019-534

Vi söker en receptionist till Norrorts åklagarkammare i Stockholm. Tjänsten är ett vikariat på ca 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som receptionist består arbetsuppgifterna i att ta emot besökare, servicepersonal och leveranser, allmänna kontorsgöromål såsom posthantering, ansvar för kontorets lokaler och maskinpark. Till viss del ingår även administrativa uppgifter i form av diarieföring i brottmålsdiariet, arkivering, kopiering samt i att ge service till samverkande myndigheter och till allmänheten.

Dina kvaliteter och kvalifikationer

Du måste ha:

Gymnasieexamen eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Som person ser vi gärna att du:

Är noggrann, strukturerad och följer de förhållningsregler och rutiner som finns
Är självständig och ansvarstagande
Har förmåga att prioritera, arbeta uthålligt och effektivt
Är stresstålig då arbetsbelastningen vid vissa tillfällen kan vara hög
Har lätt för att samarbeta, skapa goda arbetsrelationer och ha ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning
Är serviceinriktad
Har god självkännedom, kan ta egna initiativ och har viljan och förmågan att vara med och bidra till att utveckla vår verksamhet
Det är meriterande med erfarenhet från administrativt arbete, något serviceyrke och att du har arbetat inom rättsväsendet.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om anställningen

Anställningen är ett vikariat på ca 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning.

Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.

I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 400 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.

Du möter en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbete och fritid.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Brodén, Vice chefsåklagare
010-562 64 16
Jeanette Skyttberg,Tf vice chefsadministratör
010-562 64 33
Ann Peters, chefsadministratör
010-562 57 13
Lisa Zetterqvist, Facklig kontaktperson ST
010-562 5729
Linda Liljebert, Facklig kontaktperson ST
010-562 50 33
Margareta Sandholm, Tf bitr personaldirektör
010-562 50 75
Sara Malmhester, Facklig kontaktperson Jusek
010-562 50 18
Ulf Ållebrand, chefscontroller
010-562 51 30
Christoffer Johansson, ST
010-562 71 72
Eva Johnsson, Jusek
010-562 71 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åklagarmyndigheten
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Tjänsten är ett vikariat på ca 6 månader Vikariat
  • Publicerat: 10 mars 2019

Besöksadress

Drottninggatan 9
None

Postadress

Box 721
Sundsvall, 85121

Liknande jobb


23 december 2024

Receptionisttjänst på heltid

Receptionisttjänst på heltid

22 december 2024

Receptionist till EA DICE

20 december 2024

Receptionist

20 december 2024