OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KORT OM JOBBET:
På uppdrag av kund söker vi en stjärna till receptionist för ett visstidsuppdrag framt till årsskiftet med start omgående! Arbetstiderna kan variera något, men är en heltidstjänst förlagt dagtid under receptionens öppettider mellan 07:00-17:30 vardagar.
Du kommer att vara anställd av oss på Responsa, men jobba ute på uppdrag hos en kund i vackra miljöer i centrala Stockholm. Arbetsplatsen är en reception för ett konferens- och kontorshotell, och du kommer att jobba tillsammans med två andra kollegor för att ta emot och guida besökare, medarbetare och konferensgäster samt ansvara för underhåll av ankomstytan/loungen med tillhörande enklare servering.
Arbetet inkluderar vissa administrativa uppgifter som t.ex. hantering av bokningar av olika slag, post och fakturahantering, inkommande samtal och annan kommunikation (t.ex. mail) och skicka vidare till rätt person. Det kan även inkludera att assistera kring möten, konferenser, luncher etc. Både förberedande arbete, enklare servering samt uppsamling och iordningställande av material och lokal.
Som receptionist agerar som ansiktet utåt för kunden, och är ofta den första som gästen eller medarbetaren möter. Det är ditt jobb att med varm hand se, välkomna och guida besökare och medarbetare vidare.
VEM ÄR DU?
Vi tror att du som söker är självgående, ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad. Att du har en god förståelse för representativt värdskap, uppskattar att leverera service, ser gästen och bemöter den på ett professionellt och vänligt sätt. För att kunna göra jobbet väl bör du ha goda kunskaper i Svenska och Engelska, i både tal och skrift.
Att du besitter en grundläggande god kommunikationsförmåga samt har relevant tidigare erfarenhet av arbete inom reception/kundservice ser vi som en grundförutsättning och krav för rollen.
Vi tror att du har tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter och basprogramvaror så som Officepaketet. Meriterande med erfarenhet från annat administrativt verktyg, CRM eller bokningssystem.
Tidigare erfarenhet som servispersonal från restaurang, café, event eller annan serviceerfarenhet är ett stort plus i kanten.
KORT OM RESPONSA:
Responsa jobbar med kvalitativ bemanning och rekrytering inom besöksnäringen. Vi väljer både kandidater och uppdrag med omsorg och gör alltid vårt yttersta för att leverera en så bra matchning som möjligt för alla partner vid varje uppdrag.
Vi som driver Responsa har lång egen erfarenhet från servicebranschen, primärt inom event, administration, kundservice och restaurang. Vi tror att detta ger oss en god förståelse både för kunderna, uppdragen, dig som konsult, ditt arbete och situation, och att detta är en stark nyckelfaktor för våra många lyckade matchningar.
Responsa har kollektivavtal, vi är måna om våra konsulters välmående. Naturligtvis jobbar du alltid med marknadsmässig lön med OB-tillägg samt semesterersättning, och du är försäkrad genom oss på arbetet och kollektivavtalet.
ANSÖKAN:
Vi behöver inget personligt brev av dig, svara i stället på frågorna i ansökningsformuläret. Bifoga också gärna ditt CV som PDF, utan bild. Ansökningarna bearbetas löpande.