OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Familjens jurist i Sverige AB är Sveriges största juristbyrå inriktad på juridisk rådgivning till privatpersoner. Verksamheten omfattar alla delar av familjerätten men även områden som migrationsrätt, målsägandebiträde, LVU etc. Vi har kontor på 33 orter runt om i Sverige. Familjens jurist har drygt 230 medarbetare och omfattande intern kompetensutveckling. Familjens jurist omsätter drygt 200 miljoner kronor per år och är ett helägt och fristående dotterbolag till Fonus ekonomisk förening.
Familjens jurist är Sveriges största aktör inom humanjuridiken med kontor på 33 orter i Sverige. I Malmö har vi ett centralt kontor på Södergatan, mitt emot Åhléns.
Vi är nu i behov av en receptionist/administrativ assistent. Som receptionist hos oss har du en viktig roll genom att vara vårt ansikte utåt. Du ger ett professionellt bemötande genom att kommunicera med kunder och närstående med respekt, lyhördhet och empati.
Vi har ett stort flöde av kundbesök där du kommer att ha en viktig roll genom att bland annat ta hand om våra kunder och få dem att känna sig välkomna. Du kommer även att utgöra ett administrativt stöd till verksamheten i övrigt. Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande med allt från kundmottagande, anordnande av kundevent, beställning av material, upprättande av olika typer av dokument, inhämtande av information från kunder, förberedande av möten, arkivering av ärenden samt kontakt med myndigheter. Du förväntas vara en nyckelperson på kontoret, en glad och positiv ”spindel i nätet” som brinner för service till våra kunder och personalen!
Du bör ha minst gymnasiekompetens, gärna med ekonomisk inriktning. Det viktigaste är dock att du har en genuin känsla för service, både internt och externt. Vi söker framförallt en glad, positiv och härlig person med stark känsla för service. Vi förutsätter att du är noggrann och strukturerad. Att du har en stark vilja att jobba med service och administration och att du vill lära dig mer och utvecklas är självklart. Ett krav är att du kan hantera Officepaketet samt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Vi erbjuder en omväxlande tjänst i ett härligt gäng!
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med tillträde under mars månad eller enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Viveca Jusélius Starck, Kontorschef, tfn: 040-17 40 55
Sofia Larsson, Facklig representant Handels, tfn: 031-859801
Välkommen med din ansökan via vår hemsida snarast, dock senast den 19 februari.
Eventuella rekryteringsföretag samt annonsförsäljare hänvisas till rekrytering@familjensjurist.se