Receptionist/Administratör

Arbetsbeskrivning

Vi söker en receptionist/administratör som vill vara vårt ansikte utåt och ge ett
professionellt bemötande till våra besökare och kollegor.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen som receptionist hos oss är bred och innebär även ett stort inslag av
administrativt arbete. Du kommer att ta emot våra besökare och ge god service
till våra kunder och medarbetare. Du arbetar i vårt affärssystem med bla hantering
av leverantörsfakturor, kundfakturor och kvitton, både för vårt eget företag
som för vissa av våra kunder. Du har ansvar för allmänna uppgifter såsom inköp
av kontorsmaterial, hantering av post som trivsel på kontoret.  Arbetet innebär även att du avlastar dina
kollegor i deras arbete med kundupplägg och andra administrativa uppgifter, såsom
deklarationshantering, kopiering/scanning samt enklare bolagsärenden. 

För att lyckas och trivas i rollen
- Är du en social och glad person som trivs i samarbete med andra och bidrar till en positiv stämning på kontoret.
- Är prestigelös och hjälper till med det som behövs.
- Gillar att ge service och trivs i en familjär miljö.
- Är duktig på att strukturera ditt arbete och uppskattar ett omväxlande arbete som kräver engagemang och ansvarstagande.

Kvalifikationer för tjänsten
Vi ser gärna att du har erfarenhet från administrativt arbete som ekonomiassistent eller från kundservice. Erfarenhet från branschen är positivt men inte ett krav. Goda kunskaper i svenska muntligt och skriftligt samt gillar att prata med kunder. Goda kunskaper i Office-paketet och van att jobba i datorn. Gärna kunskaper i Fortnox och Visma, antingen från programvarubranschen eller genom eget arbete i programmen. Körkort B.

Vi ser också gärna att du

Är nyfiken på förbättring och utveckling och kommer med egna initiativ och förslag inom just ditt område. Du ser till att saker och ting blir gjorda och kan på ett självständigt sätt se vart fokus behöver vara.

Vi söker dig
Som brinner för service och som vill göra det lilla extra för både besökare och kollegor. Du uppskattar att konsultbranschen är föränderlig och att arbetsuppgifterna anpassas utifrån behoven. Att arbeta på en mindre arbetsplats där god relation med kunder och kollegor är en självklarhet.

Vilka är vi!
Vi är 14 medarbetare som jobbar med fler än 300 företagskunder i olika branscher i Kronoberg. Vi vill växa med nöjda kunder och medarbetare som med glädje och stolthet går till jobbet. Hos oss får du tidigt ta ansvar men vi arbetar i team där vi stödjer varandra.
Vår ambition är att vara en byrå med stort personligt engagemang tillsammans med ett modernt arbetssätt för att hjälpa våra kunder att driva och utveckla sina företag.

Låter det intressant? Då ser vi fram emot din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande.

Om du har frågor om tjänsten, kan du kontakta Anna Olandersson på Confido Redovisning AB eller Annika Ekdahl på Human Solution AB.

Du når Anna på anna.olandersson@confidoab.se eller på telefon 073-306 00 88

Du når Annika på telefon 070-839 69 40.

Varmt välkommen med din ansökan, den vill vi ha senast den 12 september.

Kontaktinformation
Anna Olandersson, 073-3060088, anna.olandersson@confidoab.se

Annika Ekdahl, 070-8396940

Arbetsplats
Deltavägen 7

352 45 Växjö

Kontaktpersoner på detta företaget

VD Rolf Dahlberg
0470-745740 0705-200130

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Confido Redovisning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 augusti 2022
  • Ansök senast: 13 september 2022

Besöksadress

Annavägen 4
None

Postadress

Annavägen 4
Växjö, 35246

Liknande jobb


24 augusti 2024

Receptionist, Kåge hälsocentral

Receptionist, Kåge hälsocentral

23 augusti 2024