OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arjeplog och Arvidsjaur utgör vintertid centrum för världens fordonstestverksamhet i kallt klimat. Icemakers är pionjärföretaget med över 50 års erfarenhet. Vi möter upp världens ledande fordonstillverkares behov av att utveckla och testa nya system och bilmodeller.
Idag är vi 20 året-runt-anställda men under testsäsong är vi tre gånger så många.
Arjeplog, där de flesta av oss har sin arbetsplats, är en liten ort med ca 1800 invånare, men under vintertid mer än fördubblas befolkningen genom den internationella närvaron. Det finns fantastiska möjligheter till ett rikt friluftsliv med skidåkning, skoterkörning, båt/sjöliv, fiske, jakt, fjällvandring mm. Tydliga skiftningar mellan årstiderna skapar möjlighet till en omväxlande och givande fritid. Vi är ett modernt fungerande företag där trivsel, eget ansvar och egna utvecklingsmöjligheter är viktigt för oss. Detta avspeglas i att vi har mycket nöjda medarbetare och högt i tak när vi tillsammans i vardagen utvecklar Icemakers.
Till receptionen på Icemakers huvudkontor i Arjeplog söker vi nu en receptionist/administratör. Tjänsten är en säsongsanställning på heltid oktober-april.
Vi erbjuder
Hos Icemakers är vi ett sammansvetsat team som stöttar varandra.
Detta är en omväxlande tjänst i en internationell miljö med mycket kontakt med kunder och övriga medarbetare inom Icemakers.
Rollen
I ditt uppdrag ingår bland annat att:
- bemanna företagets reception/kundmottagning inklusive ta emot inkommande samtal till vår telefonväxel på Maskinvägen 11, vardagar kl 08-17
- ansvara för förberedelser samt samordning med kollegor inför kundankomster och i den rollen hjälpa våra nyanlända och befintliga testkunder tillrätta vid ankomst. Detta innefattar bland annat nyckelhantering/utlämning, larmkoder, anvisande av banor, verkstäder, hotell m.m
- hantera leverantörsfakturor (registrering, kontering och betalningar) samt kontokorts- och utläggsredovisningar
- ansvara och hantera bokningar av vårt lägenhetshotell
- hantering av inkommande och utgående post
- ansvara för underhåll av konferensrum, fikarum och inköp av fikabröd
- hantera andra förekommande administrativa arbetsuppgifter
Vi söker
Vi söker dig som är serviceinriktad, flexibel, lösningsorienterad, kommunikativ och uppskattar möten med andra. Du bör också klara av och helst trivas med ett tidvis högt tempo.
Då de flesta av våra kunder inte är svensktalande bör du förutom svenska behärska engelska väl i både tal och skrift. Kan du även kommunicera på tyska så är det en fördel, men inget krav.
B-körkort är ett krav och digital mognad är meriterande.
Om du inte har boende i Arjeplog kan vi inte garantera det, men vi kan vara behjälpliga med att lösa frågan.
Information och ansökan
För frågor, kontakta HR-ansvarig Marcus Bove:
marcus.bove@icemakers.se tel 070-898 34 37
Din ansökan mailar du till Marcus Bove enligt ovan senast 31 augusti 2024.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, då vi hanterar ansökningarna löpande.
När du mailar oss din ansökan medger du också att vi behandlar dina personuppgifter.
Läs gärna mer på www.icemakers.se där du kan se vilka vi är och vad vi står för.
Vi ser fram emot din ansökan!