Receptionist/administratör

Arbetsbeskrivning

SOM RECEPTIONIST/ADMINISTRATÖR har du varierande arbetsuppgifter. Du arbetar 50 procent i receptionen och 50 procent som administrativt stöd gentemot i huvudsak utvärderingsavdelningen och juridiska avdelningen. På juridiska avdelningen sköter du det administrativa stödet åt en särskild överklagandenämnd. Dina övriga administrativa arbetsuppgifter kan innebära att hantera fakturor, uppdatera register och skicka ut nyhetsbrev. Du sammanställer information, sköter administration vid möten samt konferenser. Samarbete med övriga avdelningar i olika administrativa frågor kan också förekomma.

VI SÖKER DIG SOM har gymnasieexamen eller likvärdig utbildning. Du har minst ett års erfarenhet som receptionist och/eller administratör. Arbetet förutsätter att du kan uttrycka dig mycket väl på svenska i både tal och skrift samt att du har goda kunskaper i engelska. Du är en god användare av office-paketet och har lätt för att sätta dig in i olika system.

SOM PERSON är du självgående, strukturerad och noggrann. Då du kommer att fungera som stöd gentemot olika avdelningar förutsätter vi att du tycker om att samarbeta, är serviceinriktad och flexibel. Du kommer att ha en viktig roll som ansiktet utåt i organisationen och mot våra besökare, därav är du professionell, uppvisar personlig mognad och är relationsinriktad. Vi lägger stor vikt vid de personliga förmågorna.

VI VILL HA DIN ANSÖKAN inklusive relevanta betyg senast den 25 september 2016. I denna rekrytering söker vi två medarbetare som kommer att ha samma arbetsfördelning och som kommer att anställas på avdelningen för verksamhetsstöd. Vi erbjuder två tillsvidareanställningar med inledande sex månaders provanställning. För kompletterande information är du välkommen att kontakta tillförordnad avdelningschef på avdelningen för verksamhetsstöd, Carolina Johansson. Du kan även kontakta de fackliga företrädarna Henrik Holmquist (SACO) eller Anna Lundh (ST). Samtliga nås via myndighetens växel, tfn 08-563 085 00. Du söker tjänsten via vår hemsida.

Avdelningen för verksamhetsstöd ansvarar för att samordna, styra och följa upp strategiska frågor som rör avdelningens verksamhetsområden, samt för att löpande utveckla, stödja och möjliggöra Universitetskanslersämbetets verksamhet. Avdelningen består av ca 15 medarbetare inom ekonomi, HR, IT, intendentur, reception, upphandling samt arkiv och registratur.

Sammanfattning

Besöksadress

Box 7703
None

Postadress

Box 7703
Stockholm, 10395

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024