Receptionist/Administratör till Tullverket

Receptionist/Administratör till Tullverket

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av ett dynamiskt team på Tullverkets kontor för Verksamhetsservice i Stockholm? Just nu söker vi en engagerad och målinriktad Receptionist/Administratör som vill ge professionell service på högsta nivå.

Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel. Tullverket förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd. Tullverkets uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering. Tullverket grundades 1636 och har idag cirka 2 100 anställda.
Tullverket verkar i hela landet, men finns främst vid gränsorter med större resande- och godsflöden, i huvudsak i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om uppdraget:
Till Tullverkets kontor för verksamhetsservice beläget i Stockholm söker vi nu en Receptionist/Administratör. Verksamhetsservice arbetar med att bl.a. bemanna reception, hantera ut- och inkommande post och paket och se till att drift och underhåll av lokalerna sköts och optimeras på bästa sätt. Tjänsten utförs till 100% på plats

Arbetsuppgifter:
- Vara en trevlig och professionell representant för myndigheten och Verksamhetsservice i mötet med kunder och besökare.
- Ta hand om ut- och inskrivningar i Visit (besökssystem), sekretessblanketter osv
- Ansvara för receptionstelefonen
- Löpande koll på Serviceportalen (ärendehanteringssystemet) samt mejlkorgen från leverantörer
- Ansvara för eventuella akuta informationsutskick till huset
- Ansvara för hantering av post och REK
- Ansvara för kontroll och rondering av semiexterna konferensavdelningen
- Ta hand om Inlevererans av varor
- Hantering av tillfälliga tjänstekort (EFOS)
- Hantera bokning och utlämning av bilar
- Sköta skrivare, toner och papper
- Torka whiteboardtavlor vid behov, fylla på pennor etc.
- Dialog med lokalvårdspersonal

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag som ska starta snarast möjligt, dock senaste 2024-06-05. Uppdraget beräknas pågå till och med 2024-12-31 med möjlighet till förlängning ytterligare 9 månader.

Krav för tjänsten:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda.
Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det har varit en heltid eller en deltidsanställning.

Om Dig:
För att kunna möta besökare och medarbetare på ett vänligt och professionellt sätt söker vi dig med tidigare erfarenhet och som har mycket hög servicekänsla. Du är kommunikativ, organiserad och kan med gott humör hantera flera uppgifter parallellt. Att du är en pålitlig, noggrann, flexibel och ansvarstagande person med god initiativförmåga ser vi som en självklarhet.

För att hantera moderna kontorsverktyg och administrativa system är det fördelaktigt att ha en grundläggande teknisk kompetens och vara bekväm med att använda datorer och andra tekniska enheter.

Då urval sker löpande kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är 2024-03-18
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan!

Om Adecco
Vi är en del av det multinationella företaget Adecco Group som är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Adecco samarbetar med många attraktiva företag och det finns stora möjligheter att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss.

Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige. Ramavtalen kan användas för avrop av alla myndigheter under regeringen samt myndigheter under riksdagen och andra offentligt styrda organ.

Om Tullverket:
www.tullverket.se 

Kontaktuppgifter.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010-1737300 eller anki.arnquist@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2024
  • Ansök senast: 18 mars 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024