OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Åklagarmyndigheten är en fristående myndighet under regeringen med ca 1200 anställda.Riksåklagaren är högste chef för åklagarväsendet och utövar tillsyn över åklagarverksamheten.Åklagaren har en central roll i brottsbekämpningen.Åklagarens uppgift är att leda brottsutredningar, att besluta om åtal och att driva brottmålsprocesser. Västerorts åklagarkammare i Stockholm[erbjuder en tillsvidareanställning som receptionist/åklagaradministratör.Utöver din roll som receptionist ingår även arbetsuppgifter som diarieföring i brottsmålsdiariet, arkivering, allmänna kontorsuppgifter samt att ge service till samverkande myndigheter och till allmänheten.Vi söker dig som har[har treårig gymnasieutbildning, samt tidigare erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom rättsväsendet.För arbetet krävs också att du har lätt för att samarbeta samt att du är[serviceinriktad, ansvarstagande och noggrann.Då du[kommer att sitta i receptionen är det viktigt att du är[har en glad och positiv attityd.Vi förutsätter att du har erfarenhet av att arbeta med officepaketet.Vi tillämpar provanställning.[ Vi eftersträvar mångfald och välkomnar alla sökande.Vi kommer intervjua löpande och ser därför att du skickar din ansökan så[snart som möjligt.Välkommen med din ansökan![
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniel Brodén, Vice chefsåklagare
010-562 64 16
Jeanette Skyttberg,Tf vice chefsadministratör
010-562 64 33
Ann Peters, chefsadministratör
010-562 57 13
Lisa Zetterqvist, Facklig kontaktperson ST
010-562 5729
Linda Liljebert, Facklig kontaktperson ST
010-562 50 33
Margareta Sandholm, Tf bitr personaldirektör
010-562 50 75
Sara Malmhester, Facklig kontaktperson Jusek
010-562 50 18
Ulf Ållebrand, chefscontroller
010-562 51 30
Christoffer Johansson, ST
010-562 71 72
Eva Johnsson, Jusek
010-562 71 67